Project dwergklauwkikker


Beetje raar zo Nekoneko,eerst zeggen dat het een 60x60 is en pas na opmerkingen van leden toegeven dat het kleiner is.
Vervolgens zeggen dat het 40x40 is en dan blijkt het weer kleiner te zijn.

Een vergissing maken kan maar lijkt er nu wel heel erg op dat je bewust de boel aan het flessen bent.
Wij zijn de politie oid niet hoor,je bent baas over je eigen dieren maar als je niet echt van plan bent om rekening te houden met de correcte huisvesting om bepaalde redenen ga ons dan niet in de maling nemen.

Zou heel kinderachtig zijn en jammer.
 
Sry bedoelde het niet zo. :sorry:
Ik doe de 'algeneters' in een andere bak die groter is dan 60cm dus dat komt goed. de kikkertjes en de betta kunnen blijven neem ik aan?
 
Is al goed boefje! ;)

Ik vind het zelf niks voor in zo'n bakje maar volgens de ervaren betta lui zou het kunnen.
 
Ook voor de kikkers vind ik de bak te klein en die zouden minimaal in een 60cm moeten. Dit bakje is rond de 30 liter dacht ik. Een Betta kan wel.
 
tja� De kikkers kan ik nergens anders in stoppen. Tenzij ze in een bak kunnen die nog 60cm hoog is.
 
Dat is vrij hoog want ze moeten wel makkelijk naar het oppervlak kunnen om lucht te kunnen happen.
 
ik weet het. Dan zit er niets anders op dan een nieuwe bak te kopen. :juggle:
 
Waar is je hele lijst met bakken dan gebleven uit je onderschrift??
 
Weggehaald. beetje vervelend als je dan iets typed dan staat er 7cm tekst onder
 
Ik heb in een zelfde aquarium alleen een betta zitten en dat vind ik wel genoeg. Maar het is natuurlijk ook wel je eigen keus.
Wel zou ik je echt willen aanraden om er een filter in te zetten. Dat bubbelding gaat verder weinig doen aan de waterwaarden. Je hebt een filter ook echt nodig als plek waar bacteri�n zich kunnen vestigen om de kwaliteit van het water goed te houden. Bij dit aquarium zit toch standaard een filter meegeleverd? Kijk anders eens naar de aqua flow 100, die is niet zo duur en werkt prima.
 
nekoneko zei:
Weggehaald. beetje vervelend als je dan iets typed dan staat er 7cm tekst onder

Heb je helemaal gelijk in hoor. Maar ik zou er zeker wel een filter in gaan doen zoals ook alis aangegeven.
 
Zit nu een pompje in.
 
NcJbsWVud-86MSVQ34o_hl_n5mp2CBL4.jpeg

Mijn planten worden een beetje geel. Wat kan ik daar tegen doen? (ze krijgen iedere week plantenvoeding)
 
Heb je ook een foto van de hele bak? Waarschijnlijk krijgen deze planten niet genoeg licht en gaan ze daarom zo de hoogte in. Het lijkt mij namelijk HC (Hemianthus callitrichoides) en als ik me niet vergis zijn die co2 en genoeg licht nodig. Ik zie ook dat je een tijdje niet geupdate hebt? Wat zwemt/zit er nu nog in je bak?
 
Ik denk dat Mike daar wel eens gelijk kan hebben en dat licht/co2 de oorzaak is.
 
Moet ik dan gewoon de lamp vervangen? En wat voor lamp raden jullie aan?

de bakopstelling nu is :
1x betta
4x dwergklauwkikkertjes

Maak morgen de foto.
 
Ik weet niet wat er nu boven zit maar zelf zou ik voor 1 plant niet dat gaan veranderen. Ik zou liever een makkelijkere plant nemen.
 
Welke plant zou je aanraden? Ik heb zelf graag een bodembedekker zoals deze planten.

Heb net wat javamos gekocht en erin gedaan.
 
Dat kun je ook heel mooi als bodembedekking gebruiken. Gewoon een pluk op de grond leggen en het zal zich vanzelf hechten en vermeerderen. Ik zou idd ook niet je lamp aanpassen aan 1 plant die niet aanslaat, is een lastige(re) plant om te houden. Bedenk wel dat er in een bodembedekker veel vuil kan komen zitten en het evenwicht in je bak behoorlijk kan verstoren. Zeker met deze inhoud. Er draait nog wel steeds een filter, want je noemde het de laatste keer een pomp:

Nekko zei:
Zit nu een pompje in.

Want wat versta jij onder een pompje?
 
Zo'n ding wat je water filtert en wat je moet verschonen.
 
Nee okay, want ik dacht even dat je een stromingspomp bedoelde. Tis dus wel een filter. Ben nog wel nieuwsgierig hoe je bakje er na al die tijd uitziet.
 
Zal morgen een foto sturen.
 
Mijn harddisk is kapot dus ik kan voorlopig geen foto's sturen
 

Terug
Bovenaan