Wat is er nieuw

Projectje 140x80x60 doorkijkbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wielke
  • Startdatum Startdatum
en hoe staat het er nu mee wielke? heb je het op kunnen lossen?

kleine statusupdate: het hout zinkt nog niet en heb het nu met stenen er op vast op de bodem. Het hout geeft wel nog erg veel kleur af. De pompen zijn we stil maar er bleek veel lucht in te zitten en dat zorgde er voor dat er steeds veel geluid was.

Het luchtlek heb ik niet kunnen oplossen, draai nu dus op 1 pomp en dat is gewoon te min. Heb me vandaag 1 sterkere pomp besteld en de 2 JBL's staan alweer op Markplaats. Ga dus al het bestaande leidingwerk afdoppen/afsluiten en nieuw leidingwerk plaatsen... kan er echt gewoon niet bij. De nieuwe pomp heeft veel dikker leidingwerk... niet bepaald een leuke fase van de bak, maar ja het hoort er bij. heb er een week over nagedacht hoe ik het op zou lossen en dit lijkt me de beste keuze.

Schiet niet erg op helaas. Lijkt me vrij frustrerend dat je weer op nieuw moet beginnen met het leidingwerk, maarja beter zo en straks alles goed dan te snel alles willen en achteraf een hele grote domper te moeten krijgen.
Met je hout zal het wel goedkomen als je nog zoveel tijd nodig hebt om alles goed te krijgen.

Hopelijk ben je je JBL's snel kwijt....kan je dat geld weer voor wat anders gebruiken🙂

Achja het is niet anders... de JBL's was zowieso een gok.
De ombouw is iig klaar, net de lichtkap in de zoveelste laag lak gezet, dinsdag komt de nieuwe pomp en dan is het ook klaar.
Bestel morgen ook maar direct de eerste plantjes.

De gang blijft er in ieder geval in zitten ondanks wat strubbelingen...🙂!

Ben wel benieuwd hoe je bak er uitziet voordat je met de plantjes gaat beginnen? Foto's...🙂?

Ik zal morgen/woensdag als alles klaar is foto's plaatsen 🙂

ik ben benieuwd....🙂!

Doe je best....make us proud...😉

sow... de pomp kwam dus afgelopen woensdag pas binnen en heb gisteren bij de Hubo de passende stukken druk-PVC gekocht en gisteravond alles aangesloten.
Heb nu een Sunsun 304 van 2000l/uur er op lopen en dat geeft eindelijk de stroming die ik wil hebben, iets meer zelfs maar dat wordt vanzelf minder als de pomp wat vervuild raakt.
Vanavond het hout eens terug op de juiste plek leggen en dan is het tijd voor foto's!

Het begint nu iig eindelijk te worden wat ik hoop.

trouwens nog een kleine update: het basis plantenbestand.

- Hydrocleys nymphoides
- Mayaca sellowania
- Hydrocotyle leucocephala
- Heteranthera zosterifolia
- Echinodorus tenellus
- Echinodorus bleheri
- Echinodorus ozelot (red)
- Limnobium laevigatum

Ik ben benieuwd naar je foto's!
Mooi plantenbestand ook. Leuk de afwisseling met echino ozelot red

Wielke zei:
Vanavond het hout eens terug op de juiste plek leggen en dan is het tijd voor foto's!

Is het al tijd voor die foto's? 😀

Plantjes uitgezocht.. Ook al besteld en binnen? Heb laatst contact gehad met APO over de Limnobium laevigatum (heb ook interesse in een nieuwe batch, kon het niet terugvinden op de site), maar 't was wegens omstandigheden momenteel niet/slecht leverbaar. Geduld dan maar, haha!

Hoop dat je project verder vlot verloopt en je hout meewerkt, vind het interessant om de opbouw from scratch te zien/lezen. Succes!

ja het is tijd voor foto's hahaha

Carnaval in het zuiden h� dat is toch een stukje afleiding 😉

Maar het komt eraan 😛

Wielke zei:
..Mijn Vallisneria staat voor het raam? 😀

Wielke zei:
Maar het komt eraan 😛

Geen haast hoor verder, wel gewoon benieuwd! 😉

We wachten nog 🙂

Zou me niks verbazen dat de lucht lekkage in de filters zaten. Ik ben ook al aan een nieuwe jbl e1501 bezig maar heb de zelfdepproblemen als de vorige keer. En krijg ze niet opgelost.

Wielke zei:
ja het is tijd voor foto's hahaha

Maar het komt eraan 😛

Al bijgekomen van de carnavel?! Die is nu toch al wel even voorbij.... dus.... foto's?!?

ja overleefd maar erg druk geweest met andere dingen hahaha

aqua_maart.jpg

Donderdag hopelijk de eerste visjes: tetra's !

Ziet er goed uit! ow en dat hout.....hier heeft het maaaaanden geduurd eer het bleef staan waar het moest,

Leuke inrichting geworden, ze hebben mooie vrije ruimte om te zwemmen 🙂

Leuk! Mooi stuk hout ook zeg, prachtig.

Dat hout is inderdaad rampzalig, er komen nog steeds luchtbelletjes uit naar boven maar heb nu op de hele stapel hout nog maar 1 steen liggen dus het gaat de goede kant op.
Plantjes slaan aan en zit nu met de eerst alg: wat groene vlekken op het zand... water weer eens goed meten en de belichtingsduur misschien wat aanpassen.

Ziet er erg mooi uit! Ben benieuwd straks als er visjes inzitten!

Ziet er tot dusver erg mooi uit! Goed gelukt al!
Zou inderdaad je verlichting een stuk minder aanzetten en dan per dag 15 min langer laten branden.
Volgens mij kan je op het forum hier wel het ��n en ander over vinden.

Echt super mooi geworden! Misschien een kleinigheidje maar ik zou het laagje zand tegen de raam lager maken. Dat oogt in mijn ogen properder. Voor de rest een droombak
Mvg

Wow, dat vind ik mooi uitzien :smitten:

Leuke inrichting!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan