Pseudomugil furcatus samen met paracheirodon simulans?


J

Judithvis

Guest
Dag allemaal,

Vernieuwing in het aquarium!

Ik ben mijn visbestand aan het veranderen en zoek er nog een klein scholenvisje bij. Ik wou de vraag eerst hier neerleggen, omdat het specifiek over de Pseudomugil furcatus gaat. Als hij hier niet hoort dan hoor ik het graag!

Momenteel is mijn visbestand:
Paracheirodon Simulans 29x
Corydoras Pealatus 6x
Corydoras onbekend 3x
Appistogramma Ramirezi 2x (paar)
Kuhli 2x
Ancistrus Dolichopterus 2x
vuurgarnalen

Ik wil uiteindelijk met dit visbestand verder gaan:
Paracheirodon Simulans 29x
Kuhli 2x
Ancistrus Dolichopterus 2x
Vuurgarnalen

(Appistogramma Ramirezi 2x (paar)): laat ik nog even in het midden. Er is een kans dat ik deze vervang door een paar/harem Microgeophagus Altispinosa.

Mijn vraag is of de Pseudomugil furcatus bij mijn toekomstige visbestand zou passen. Het zou een groep worden met minimaal 6.

De Simulans ken ik hier als een erg beleefde vis, die met een groep af en toe van racen houdt, maar op zijn omgeving blijft letten. Ze zijn absoluut vreedzaam.

Ik heb al onderzocht dat de waterwaardes prima bij elkaar aansluiten. Ik heb alleen geen ervaring met dit prachtige regenboogvisje ten opzichte van andere groepsvissen.

Het is overigens een aquarium van 1.60x50x60. Er ligt een zand bodem en het is ingericht met voldoende zwemruimte/kienhout/javamos/harde planten (aan kienhout vastgemaakt). Schuilplaatsen zijn er ook voldoende door kokosnoten en tussen het kienhout is ook veel mogelijk.
 
Dat mag geen probleem zijn. Ik zou wel gaan voor een grotere groep Pseudomugil furcatus: bijv. 15.
 
Dat mag geen probleem zijn. Ik zou wel gaan voor een grotere groep Pseudomugil furcatus: bijv. 15.
 

Terug
Bovenaan