Pseudomugil furcatus


H

Hansopje

Guest
Dit blijven toch wel heel mooie visjes. Het lijken net vlindertjes in het water.

uurBkfrWsEYq1cXMkHqzynnE-tgGeIws.jpeg


uurBkfrWsEYq1cXMkHqzynnE-tgGeIws.jpeg


uurBkfrWsEYq1cXMkHqzynnE-tgGeIws.jpeg



Verlegen type:

uurBkfrWsEYq1cXMkHqzynnE-tgGeIws.jpeg
 
Het eerste vruchtbare eitje is er!

6xJ8ixjC6WBWYmqD9kqWcTs3RKxZEt14.jpeg


6xJ8ixjC6WBWYmqD9kqWcTs3RKxZEt14.jpeg
 
Zijn werkelijk zeer mooie, levendige en ook vrij makkelijke vissen.
Heb er een mooie school van gehad, 11 mannen en 9 vrouwen. Na 2 jaar nog 1 man en 2 vrouwen over...De rest.....dood door uitputting, de mannen BLIJVEN continue tegen elkaar pronken en jagen en eten best veel.

Daarom jammer,, maar helaas, heb er vaak eitjes van gezien, maar die werden vrijwel meteen weer opgegeten.

Greetzz BigSmoke
 
Al wat meer eieren. Wel mondjesmaat, maar ik denk dat ik op zoek moet naar wat meer vrouwtjes. De huidige drie hebben het wel erg druk met de heertjes.

7Z6N1IaEkbVjNi2Vr-k6xtQweRKYs4sv.jpeg
 
Ik kwam tot de conclusie dat de drie vrouwtjes het wel erg druk hebben met de hitsige heren. Voordat die vrouwtjes het loodje zouden leggen vanwege de aandacht, moest er toch maar wat aanvulling komen. Ik heb er dus 5 vrouwtjes bijgehaald. Dat betekent ongetwijfeld ook meer eieren.

4EpVzz6VaYSeygKxI5EO9PrifH1BLUYs.jpeg


En vandaag is ook het eerste ei uitgekomen! Yeah!

4EpVzz6VaYSeygKxI5EO9PrifH1BLUYs.jpeg


4EpVzz6VaYSeygKxI5EO9PrifH1BLUYs.jpeg
 
Hoi Hansopje,

Ziet er hoopvol uit.

Omdat ik deze mooie visjes ook graag wil ben ik wel benieuwd naar wat extra informatie over temperatuur, medebewoners, inrichting, waterwaardes waarin je ze houdt en kweekt.

Groet,

Aramis
 
Mooi zijn ze :) maar wat een scherpe foto's ook
 
Nog wat foto's spammen...

uxY8Znqr7AEsh80_zVcUUDQRVfe5rS5O.jpeg


uxY8Znqr7AEsh80_zVcUUDQRVfe5rS5O.jpeg


uxY8Znqr7AEsh80_zVcUUDQRVfe5rS5O.jpeg


uxY8Znqr7AEsh80_zVcUUDQRVfe5rS5O.jpeg


uxY8Znqr7AEsh80_zVcUUDQRVfe5rS5O.jpeg


uxY8Znqr7AEsh80_zVcUUDQRVfe5rS5O.jpeg
 
Mooie foto's. Lukt mij niet hoor. Heb er nu zes zwemmen. Vier man en twee vrouw. En vijf jong van drie tot een week oud. Via een pluk mos dat ik na een tijdje in een kweekbak leg.
 
Leuk dat je ook een aantal jongen hebt zwemmen. Gaat het opgroeien goed?

Ik heb nu een stuk of 20 jongen.

CMlDz0v6ypdDzeSWWGaHiR2Jer2qaviY.jpeg
 
De kleintjes zijn begonnen aan de artemia. Mooie roze buikjes. :cool:

TJo_HZZ8PorHZ1qchK5S9Myz2biqTx9N.jpeg


TJo_HZZ8PorHZ1qchK5S9Myz2biqTx9N.jpeg


TJo_HZZ8PorHZ1qchK5S9Myz2biqTx9N.jpeg
 
Gaat lekker daar. Had er laatst vijf, maar een is er verdwenen. Twee beginnen er inmiddels als paps of mams uit te zien. Nog een pa weekjes en ze mogen kennis gaan maken. Voer ze btw twee tot drie keer per dag met apo stofvoer en calanus fd organic van dennerle.

Top foto's weer hoor. Erg knap, tis zulk klein spul!
 
Jongen van een maand oud. Al veel kleur op de vinnen.

QmU9G0B-BHL28tHgOu60h_ZfAptYA0A_.jpeg


QmU9G0B-BHL28tHgOu60h_ZfAptYA0A_.jpeg
 
Met een macro-lens zie je veel meer op zo'n jong van 2-3 mm.

N90PWSIWWBFusptvNv0iPoT40iN_0ECF.jpeg


N90PWSIWWBFusptvNv0iPoT40iN_0ECF.jpeg
 
In ��n woord..... WoW!!!
 
Zijn bekende foto's, maar daarom zeker mooi om ze nog een keer te bekijken :petjeaf:
 
Nog wat close-ups van de jongen (ongeveer 5 weken oud):

83VYfPTghPJyTmH4IOb9dVzS8zE6Dy_-.jpeg


83VYfPTghPJyTmH4IOb9dVzS8zE6Dy_-.jpeg


83VYfPTghPJyTmH4IOb9dVzS8zE6Dy_-.jpeg
 
Schitterend!!!

Ik heb me vandaag laten verleiden en de laatste 5 uit de bak bij Pet's Place meegenomen.
Ze zagen er erg goed uit, goed gevulde buikjes en levendig.
3 mannen en 2 vrouwen.

Binnenkort even rondkijken naar een paar extra vrouwtjes.
 
Goede keuze! Het zijn echt leuke en levendige visjes. Daar ga je veel plezier van krijgen.

Ik heb wel vrouwen uit nakweek, maar je woont ietsjes uit de buurt... ;-)
 
Dank je voor t aanbod! Ik heb in de jaren 90 op de rainbowfish mailinglist gezeten van Peter Unmack met Andrew Boyd, Andrian Tappin o.a.. Toen m. parkinsoni's en p. signifers gekweekt. Ook andere soorten gehouden, m. boesemani, m. splendida rubrostriata.

Ik heb nu niet meer de ruimte die ik toen had, groot gezin :). Kleine soortjes kan nog.
 
Ik heb nu 10 stuks rondzwemmen. Wat een pracht beesten!
 
IMG_0287.JPG
In onze aquarium zwemmen ook van deze leuke visjes.
 
Wat een mooie beesten

mag ik hier een vraag overstellen?
Ik wil deze in me planted aquarium houden maar deze heeft een ph van 6.7 kan dit?

Mvg
 
Beter niet onder PH 7.5 houden.... Heb ik wel een tijdje gedaan en het lijkt net of er dan de fut uit gaat. De visjes worden een stuk lustelozer en gaan ook eerder dood.
 
Zijn wel zeer mooie visjes.
 
Wat een prachtige foto's Hans, heel mooi! Even een vraagje over deze vissen. Wij hebben er vier in onze bak, twee koppeltjes. Dit is zo aangeraden in de aquariumzaak waar we ze haalden. Nu lees ik echter vaak dat een grotere groep beter is? Moeten we er een paar bij halen (zo ja, dan alleen meer vrouwtjes?) Ik hoor het graag!
 
Dank zij jouw vraag zie ik ze nu ook. Nooit eerder gezien deze visjes, en wat zijn ze prachtig! Volgens mij is de Topic Starter al heel lang niet meer langsgeweest. Maar als je dit topic doorleest, zie je dat de meesten een grotere groep hebben zwemmen. Ik weet niet hoe het bij deze scholenvisjes is, maar over het algemeen is de kans op succesvolle koppels groter als er meer te kiezen valt.
 

Terug
Bovenaan