pseudomugil tenellus


berk

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2020
Berichten
215
Leeftijd
19
Locatie
Eefde
oei oei oei! ik ben helemaal verliefd geworden op regenboogvissen!
moet mijn vissenbestand nog samenstellen, maar er moet toch wel minimaal 1 soort regenboog in eigenlijk:br:
nu kwam ik de tenellus tegen en mij viel de extreem hoge temperatuur op... is dat echt een vereiste?

nou, dat vroeg ik me dus af:D
 
het zijn ook heel erg leuke visjes.
Niet zo geschikt voor een combi met de rhinogobius kwa temperatuur trouwens. Het is een visje uit de tropen van Noord-australië en Papua Nieuw Guinea, en dan ook nog een laagland soort, ze worden vooral aangetroffen in kustgebieden, niet zelden in brakwater. Daar is het water doorgaans warm (en relatief hard), en er wordt dan ook een range van 27 tot 34 graden gegeven in biotopen waar de visjes gevangen zijn. Nou is dat behoorlijk warm, voor het aquarius is 25 graden opzich ook prima, maar geen soort voor een subtropische bak.

als je ze wilt combineren met een grondel kijk dan eens naar chlamydogobius eremius. De australische woestijn grondel. ook een visje voor harder water (leiding water is meestal prima) die de warmte prima aankan in tegenstelling tot veel andere grondels die uit koeler stromend water komen, of dan weer liever wat zachter water hebben zoals Tateurndina ocellicauda.

Deze laatste erg mooie grondel uit Papua Nieuw Guinea kun je wel goed combineren met bijvoorbeeld irrathernia werneri, pseudomugil getrudae, p paskai, p luminatus. die allemaal uit zachter water komen.
 

Terug
Bovenaan