Pterophyllum altum, waar te kopen?


remcovoortman

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2014
Berichten
543
Leeftijd
22
Locatie
Achterhoek
Ik ben al een behoorlijke tijd op zoek naar de P. altum. Maar de zoektocht loopt niet zo makkelijk...
Ik heb ze tot nu toe alleen bij Zoo Zajac in duisburg gezien, en daar kosten ze 50 euro per stuk. Maar dan geen idee over WV, F1, F2....
En verder heb ik ergens ver in Duitsland nog een kweker kunnen vinden. Maar dat is helaas veel te ver.
Maar ik ben dus op zoek naar,
- Pterophyllum altum
- Orinoco, atabapo, inirida etc. maakt mij niet zoveel uit, al heb ik een lichte voorkeur voor de atabapo en inirida.
- Het liefst wildvang, anders F1 of verdere nakweek als de prijs hierop is aangepast.

Duss, als iemand een winkel, kweker of iets anders weet waar ze te krijgen zijn, dan hoor ik het heel graag.
 
Misschien bij Jos Hut in Emmen? Ook lid van het Af trouwens.
 
Aquariumspeciaalzaak hier in Alkmaar had er een paar weken terug ook een hele hoop zwemmen. Nakweek van een klant. Die zullen nog niet allemaal weg zijn. Gedetailleerde info heb ik niet maar zullen ze je graag geven. Site: http://www.aquafauna-alkmaar.nl/
 
Bij Aqua ferry tale in Almere heb ik ze vaak gezien, belletje kan geen kwaad ;)
 
Ik was vorige week zaterdag bij utaka daar hadden ze een groep altums binnen gekregen, misschien even bellen of ze er nog zijn. Waren nog jonge exemplaren en hele mooi
 
Ik vermoed dat TS de echte P. Altum zoekt.
Wat je veel in de lfs ziet zijn de nakweken van Jos Hut.
Prima vis en ook mooi maar zeker geen echte P. Altum.
De echte zijn i.d.d. echt lastig te krijgen en vooral wildvang is heel lastig over te wennen aan een leven in een aquarium.
 
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik heb inmiddels een kweker gevonden uit Duitsland waar ik misschien een groep altums ga halen. Als dat niks word zal ik kijken wat ik met de reacties hier kan.
 
Aqua ferrytale krijgt F1 binnen. Zul je snel moeten zijn
 
Aquadeco Rijssen krijgt volgende week Altum Scalare F1 binnen.
 
Altum Orinoco zeggen ze in hun advertentie.

Komen volgende week dinsdag binnen
Sorry, je heb gelijk...foutje van me. Ben dr vanmorgen nog geweest en met Bjorn gepraat.
 
Kan gebeuren Hahaha
Ik heb er 8 gereserveerd :D
 

Terug
Bovenaan