Pterophyllum scalare Redshoulder (110x75x75)


Maar waarom niet gewoon een aantal jonge dieren kopen en zien wat er gebeurd, ook als zijn er meerdere singels dan blijven het nog steeds prachtige dieren om te zien en zoals ze op elkaar reageren.
 
Maar waarom niet gewoon een aantal jonge dieren kopen en zien wat er gebeurd, ook als zijn er meerdere singels dan blijven het nog steeds prachtige dieren om te zien en zoals ze op elkaar reageren.
Ik heb niet de tijd om de jongen dieren zo vaak eten te geven en om de dag te verversen voor een langere periode, een korte periode is geen probleem heb ik er voor over maar ik kan het niet opbrengen om een jaar 5x perdag te voeren en om de dag te verversen
 
Ook volwassen exemplaren moet je 4x en het liefst 5x per dag voeren hoor. Daarbij is het opgroeien erg leuk om te zien moet ik zeggen.
 
Ook volwassen exemplaren moet je 4x en het liefst 5x per dag voeren hoor. Daarbij is het opgroeien erg leuk om te zien moet ik zeggen.

Dus dat betekend ook altijd 2x per week 50% verversen, dit brengt natuurlijk meer met zich mee, meer plantenvoedingstoffen, en meer co2 nodig.
 
en meer co2 nodig.
Dat is afhankelijk van je plantbestand, in hun natuurlijke woongebied is dat aanbod niet zo groot en kan je met Echinodorus al een heel eind komen zonder Co2, kijk eens naar mijn onderschrift van de Akva.
 
Dat is afhankelijk van je plantbestand, in hun natuurlijke woongebied is dat aanbod niet zo groot en kan je met Echinodorus al een heel eind komen zonder Co2, kijk eens naar mijn onderschrift van de Akva.

Dat klopt helemaal en dat weet ik ook. Ik ga ook eerst beginnen met soorten die geen co2 nodig hebben, maar het idee was wel om steeds een stapje verder te zetten.

Het is geen biotoop aquarium gewoon een gemixed aquarium. Wel moet alles op elkaar afgestemd zijn.

Ik zal er eens nog goed over na denken hoe ik dit allemaal wil gaan doen. :thumbs:
 
Inderdaad een voerautomaat aanschaffen voor de voedermomenten overdag.
zo heb ik ook 11 Rio Nanay groot gekregen. Augustus komen er bij mij 8 Redbacks in de bak. En die zullen het ook wel redden.
ik heb de JBL voederautomaat, kun je tot 4 momenten per dag programmeren. Maar savonds geef ik vaak diepvriesvoer of nog ander spul. niet teveel ijsberen op je weg denken te zien.
 
Afspraak is gemaakt. Door het ophangen van het hout schep je plaatsen waarde maanvissen onder kunnen staan en waar ze zich kunnen verschuilen. Deze inrichting is fraai maar wat mij betreft niet geschikt voor maanvissen. Die moeten elkaar uit de weg kunnen, hun territorium afbakenen en zich kunnen ophouden onder hout en planten. Kegelvlekbarbeeltjes zijn kleine leuke visjes maar met een beetje pech wordt het voer voor de maanvissen. Het zijn spitszalmpjes net als kardinalen en roodkoppen. Neem hoog gebouwde vissen die absoluut niet in hun bek passen. Kegelvlekken passen er gemakkelijk in als de vissen wat groter zijn. Wat ook belangrijk is dat maanvissen in de middelste waterlaag zwemmen, kegelvlekken ook. Dat wordt dus druk. Een flinke groep Corydoras op de bodem en een bovenzwemmer zorgt ervoor dat je in alle waterlagen vis hebt zonder dat je aquarium erg onrustig oogt omdat het in de middenzone spitsuur is.

Succes!

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Heel erg bedankt voor je reactie Jos! Ik zal is nog goed nadenken over de mogelijke bewoners en de inrichting.
 

Terug
Bovenaan