Wat is er nieuw

Purigen / rekord800

Mascha&Ivo zei:
benvo zei:
Vrij vertaalt:
Dit voorkomt dat de "kralen" uitdrogen wat kan leiden tot inkrimpen en breken wat de efficiency van Purigen vermindert.
en ga dat maar eens grammaticaal uitleggen 😉

Twee maal "wat kan".

Slaat de tweede "wat kan" nu terug naar het eerste punt "kralen uitdrogen", of naar het tweede punt "inkrimpen en breken"? 😉
Met andere woorden: wanneer gaat de efficiency nou verloren? Al bij het uitdrogen, of bij het inkrimpen en breken (door uitdroging) ?

En, schrijft Seachem hier wel wat men heeft willen schrijven? (zie ervaring Bigsmoke)

:deal: :deal: :deal:

Ok, Mascha;

Dit voorkomt dat kralen uitdrogen wat kan leiden tot inkrimpen en breken, hetgeen de efficiency van Purigen vermindert.

Wat een komma al niet kan doen... 😉


Groet,
Ben.
 
Blijft de vraag of er staat wat men heeft bedoeld 😉
 
Excuseer. "de vraag" ging niet over de vertaling (waar helemaal niets aan scheelt) maar over of Seachem wel schrijft wat... 😉
 
Purigen needs to be stored in a small amount of water to keep the media moist. This will prevent the beads from drying out, which can cause them to shrink and crack, reducing the efficacy of the Purigen.

Dit is eenduidig hoor. Uitdrogen kan krimpen/barsten veroorzaken. Bigsmoke's ervaring leert dat het echt "kan" is en niet "zal" (dan had er "will" gestaan in plaats van "can".) Daarbij is het een kleine moeite er wel wat water bij te doen 🙂

Benvo: zijn dit de zakjes? In dat geval ga ik ook voor 250ml + 2 van die zakjes.
 
Peter74 zei:
Dit is eenduidig hoor. Uitdrogen kan krimpen/barsten veroorzaken.
en nog blijft de vraag of er krimp/barst nodig is voor die verminderde werking, of dat verminderde werking ook kan optreden zonder dat krimp/barst zichtbaar is.
Zoals het er nu staat kan er ook sprake zijn van een verminderd effect zonder zichtbare krimp/barst.
 
Peter74 zei:
Purigen needs to be stored in a small amount of water to keep the media moist. This will prevent the beads from drying out, which can cause them to shrink and crack, reducing the efficacy of the Purigen.

Dit is eenduidig hoor. Uitdrogen kan krimpen/barsten veroorzaken. Bigsmoke's ervaring leert dat het echt "kan" is en niet "zal" (dan had er "will" gestaan in plaats van "can".) Daarbij is het een kleine moeite er wel wat water bij te doen 🙂

Benvo: zijn dit de zakjes? In dat geval ga ik ook voor 250ml + 2 van die zakjes.

Dat kan ik niet zeggen, de zakjes die wij kochten lagen, onverpakt, in de winkel. Qua prijsniveau zou het wel kunnen en voor zover ik dit kan zien lijken ze ook wel op onze exemplaren.


Voor dit geld zou ik het wel durven wagen.

Groet,
Ben.
 
Mascha&Ivo zei:
Excuseer. "de vraag" ging niet over de vertaling (waar helemaal niets aan scheelt) maar over of Seachem wel schrijft wat... 😉


http://www.seachem.com/purigen.php

Klik op het Tabblad FAQ.

Zoek de vraag:

Q: How should I store my Purigen when not in use (i.e between regenerations)?

Open de Q en je vindt daar aangegeven wat je zoekt.


Groet,
Ben.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan