dan gaat een fabrikant zelfs uit van situaties die zich wellicht onder bepaalde, niet nader onderzochte, omstandigheden, zouden kunnen voordoen.
zelfs hun taalgebruik is vergeven van voorwaardelijke ( hulp) werkwoorden en gesteld in de onvoltooid tegenwoordig toekomstige tijd. dat en alleen dat, is de reden van mijn commentaar op de voorschriften van de fabrikant, ik wijs niks af als onwaar en verkondig mijn ervaring ook niet als alleenzaligmakend, wel als gestoeld op jarenlange ervaringen in de praktijk.
Nogmaals, het ging hier gewoon om een kanttekening bij het bewaaradvies maar toch wordt dit hier een bijna onnozele discussie.
Eigenlijk denk ik ondertussen zelfs een beetje "Sure, whatever..."
Ik ben toch ook niet de enige die in dit topic opmerkte dat purigen beter nat wordt bewaard dus ik snap het probleem niet goed.
Daarenboven zie ik trouwens nog steeds niet in waarom het beter/makkelijker zou zijn om purigen tussendoor droog te bewaren. Is er ook een meerwaarde volgens jou?
Want uitdrogen op de verwarming en droog bewaren staat vrij haaks op het advies de korrels niet te laten uitdrogen...
vandaar mijn aanvankelijke opmerking, zodat de TS zelf kan kiezen obv objectieve informatie.
Want: wanneer ik een fles plantenvoeding in een heldere fles giet en ze in het licht en de warmte bewaar gaat het misschien ook niet perse fout maar waarom zou je dat doen als doorgaans het omgekeerde wordt aangeraden? Zeker als het geen extra moeite kost om het in een donkere fles in de koelte te bewaren... Ook vochtige bewaring van purigen is geen moeite: wat water en een afsluitbaar zakje en "Bob's your uncle". Dus waarom anders?
Tenslotte en zonder jouw methode in twijfel te willen trekken (echt niet) kan je ook als volgt denken:
Wie weet is de functionaliteit van jouw purigen door het (jarenlange) regenereren en droog bewaren ondertussen al ten dele uitgewerkt maar merk je dit niet omdat je bak gewoon goed in balans is, zelfs zonder de (complete) werking van purigen?
😉
Regenereren doe ik op dezelfde wijze als
@BigSmoke .
Ik ook hoor...
😀
Enige verschil is dat ik het dus nat bewaar...
jouw"kruistocht" tegen leden die hun ervaringen delen, voor degenen die daar open voor staan, komt een beetje vreemd over, zeker als je het aantal jouw commentaren tegenover replys van zo'n leden afzet tegen de adviezen die je geeft aan ts-ers met vragen. opbouwende kritiek is prima, maar schiet er niet te ver in door.
Euh, ik weet niet in hoeverre ik dit juist interpreteer want het is een beetje een vreemd opgebouwde zin waardoor het wat cryptisch wordt.
Ik begrijp echt niet zo goed wat je bedoelt met "mijn "kruistocht" tegen leden" eigenlijk.
Meer nog: een zeer vreemde opmerking vind ik dat zelfs!
Is dit omdat ik toevallig twee keer op korte tijd een kritische opmerking maakte tgv posts van jouw hand? Of waarop baseer je je hier precies?
Heb je dan een vergelijkende studie gemaakt van mijn posts? Of hoe moet ik dat interpreteren? En op basis van je studie vind je dus dat ik niet genoeg adviezen geef maar teveel kruisvaarder ben?
😀
Soit: ik ga me niet laten verleiden tot een welles nietes spelletje maar ik geef bij mijn weten genoeg advies (wanneer ik iets kan toevoegen tenminste) en antwoorden op vragen (waarop ik het antwoord weet/denk te weten).
Maar misschien ben ik in andere gevallen soms iets te eerlijk in het geven van mijn mening en heb je het daar moeilijk mee?