Pvc zwart maken


A

Antonioo

Guest
Hallo,
Ik heb een korte vraag: Hoe krijg ik mijn pvc buizen van de af- en aanvoer zwart?

Natuurlijk moet het lang mooi blijven en niet giftig zijn voor de planten en vissen.

Ik ben benieuwd naar de mogelijke oplossingen.
 
Krimpkous?

Verf gaat waarschijnlijk niet lukken, ondanks primer etc gaat de verf uiteindelijk gaat bladderen.
 
Krimpkous heb ik idd ook aan gedacht, maar ik kon die niet vinden voor 40mm. Behalve een hele rol voor veel geld.
Waar kan ik die per meter kopen? Heb 3x een halve meter nodig.
 
Vervangen voor zwart pvc? En de krimpkous lijken mij de meest duurzame oplossingen.
 
Alternatief ; kijk op een site die JBL filteronderdelen heeft ( o.a. AquastoreXL ), die hebben zwarte buizen en ben je klaar voor ca. 20euro
 
Ook heb ik lang gewoon zwarte vijverslang over grijze pvc geschoven werkt ook perfect en dan ben je klaar voor een paar euro
 
Alternatief ; kijk op een site die JBL filteronderdelen heeft ( o.a. AquastoreXL ), die hebben zwarte buizen en ben je klaar voor ca. 20euro
Sommige mensen gebruiken grotere diameters pvc die niet altijd compatibel zijn met standaard artikelen.
Ook heb ik lang gewoon zwarte vijverslang over grijze pvc geschoven werkt ook perfect en dan ben je klaar voor een paar euro
Is idd wel in zat diameters te krijgen
 
Bedankt. Die vijverbuis ga ik eens proberen. Mocht iemand weten waar ik 40 mm krimpkous per meter kan kopen hoor ik het graag!
 
de buitenfilters van tetra (tetratec) zijn doorzichtig uitgevoerd. Wellicht dat deze ook op jouw filter passen, mocht zwart niet lukken/lastiger te verkrijgen zijn

edit; niet de buitenfilters zelf uiteraard maar het pvc wat gebruikt wordt :stom:
 
de buitenfilters van tetra (tetratec) zijn doorzichtig uitgevoerd. Wellicht dat deze ook op jouw filter passen, mocht zwart niet lukken/lastiger te verkrijgen zijn

edit; niet de buitenfilters zelf uiteraard maar het pvc wat gebruikt wordt :stom:
Wat voor kleur achtergrond? Ik heb de Tetra spraybar tegen een zwarte achtergrond en dat is spuuglelijk. Het deel dat over de rand hangt is overigens zwart.
Kan wel een foto maken van de spraybar tegen een zwarte achtergrond, laat maar horen.
Ik ga de 'doorzichtige' juist vervangen door een zwarte.

De slangen zijn inderdaad doorzichtig.

Ik heb niet het hele topic gelezen dus wellicht babbel ik nou wel onzin, sorry daarvoor.
 
Wat voor kleur achtergrond? Ik heb de Tetra spraybar tegen een zwarte achtergrond en dat is spuuglelijk. Het deel dat over de rand hangt is overigens zwart.
Kan wel een foto maken van de spraybar tegen een zwarte achtergrond, laat maar horen.
Ik ga de 'doorzichtige' juist vervangen door een zwarte.

De slangen zijn inderdaad doorzichtig.

Ik heb niet het hele topic gelezen dus wellicht babbel ik nou wel onzin, sorry daarvoor.

Helemaal mee eens, wat een lelijke dingen die intake’s van Tetra :D
 

Terug
Bovenaan