Wat is er nieuw

Quarantaine aquarium

visje

Member
Lid geworden
10 augustus 2025
Leeftijd
33
Dag iedereen,

Ik wil neocaridina garnalen en kleine visjes in mijn rio juwel 125. Ik zou de diertjes telkens eerst in quarantaine steken (50x30x30) met filter.
Nu is mijn vraag, hoe pak ik dat aan? Ik las ergens dat je hem niet moet laten indraaien maar wel dagelijks 90 procent water verversen, na 1 week 80% leidingwater en 10% van je ingedraaide aquarium en dan telkens meer leidingwater vervangen door aquariumwater. Ong 6 weken.Dat lijkt me veel werk. Kunnen jullie mij jullie methodes uitleggen? Wel indraaien / niet indraaien? Welke filter? Hoe lang moeten de diertjes in quarantaine? Moet ik ze behandelen met medicijnen voor de zekerheid (werd ook aangeraden in dat artikel)?

Ik weet trouwens niet of dit onder het juiste onderwerp staat. Ik vond niet meteen iets over quarantaine...

Alvast heel erg bedankt!

visje

Overbrengen middels druppelmethode lijkt me voldoende denk.
Denk dat het via zo'n quarantaine alleeen maar o.a. meer stress voor ze opleverd met overzetten.

Overbrengen middels druppelmethode lijkt me voldoende denk.
Denk dat het via zo'n quarantaine alleeen maar o.a. meer stress voor ze opleverd met overzetten.
Heb ik ook al bedacht, maar ik wil het toch doen om ziektes en parasieten enzo uit te sluiten.

Tja ik lees het wel vaker maar zelf doe ik het al 15 jaar niet en je kan pech hebben maar in de regel gaat het wel goed is mijn ervaring om het zonder quarantaine te doen.

Klopt, garnalen zijn na 72 dagen in principe vrij van alle visziektes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan