Wat is er nieuw

Quarantaine bak draaiende houden

Kellykellyy

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2022
Leeftijd
30
Ik had altijd een l104 in de quarantaine bak, maar die wil ik eigenlijk in een van de aquariums zetten, maar… hoe hou ik een quarantaine bak draaiende zonder vis erin?

Mijn gezond verstand en aquariumkennis zegt, dat als je filter draait en je er af en toe wat visvoer indoet, zodat je bacteriën eten hebben, zou dat -vermoed ik- goed moeten gaan. Maar er is vast iemand die kan zeggen of mijn gezond verstand per ongeluk last van een griepaanval heeft....

Mijn gezond verstand en aquariumkennis zegt, dat als je filter draait en je er af en toe wat visvoer indoet, zodat je bacteriën eten hebben, zou dat -vermoed ik- goed moeten gaan. Maar er is vast iemand die kan zeggen of mijn gezond verstand per ongeluk last van een griepaanval heeft....

Dat dacht ik ook, maar visvoer lijkt me zo weinig om het goed draaiend te houden, dus toen dacht ik zal ik er wat guppies in houden, maar dat kan niet want als er dan 1 van de grote cichliden in quarantaine moet zal die denken dat er een feestmaal rondzwemt 😅

Of misschien een ander soort visje die er wel in kan, geen idee

Waarom zou je energie verspillen aan een q-bak?
Die van mij staan gewoon stil.
Indien nodig warm water erin en vis erin.
Q-bak moet je toch veel verversen met grote cichliden. Filter indraaien is wat mij betreft een luxe probleem.

Ik heb een intern filter mee draaien in aquarium. Nodig dan bak vullen en filter even over zetten en als hij meedraait doet hij ook nog wat nuttigs voor zijn stroomverbruik. Maar verversen is vaak ook een must en is filter nutteloos als medicatie deze plat gooit.

Ik heb ook een 80 liter staan maar helemaal leeg en zo nodig doe ik daar water met verwarming in. Het is vaak maar voor enkele dagen.

Waarom zou je energie verspillen aan een q-bak?
Die van mij staan gewoon stil.
Indien nodig warm water erin en vis erin.
Q-bak moet je toch veel verversen met grote cichliden. Filter indraaien is wat mij betreft een luxe probleem.

Moet dat niet dan? Er is mij altijd gezegd dat ie draaiend moet blijven omdat je anders weer nitriet krijgt etc, niet nodig dan? Als er eentje in quarantaine moet, doe ik gewoon elke dag de waterwissel? De bak is overigens niet erg groot

Ik heb ook een 80 liter staan maar helemaal leeg en zo nodig doe ik daar water met verwarming in. Het is vaak maar voor enkele dagen.

Doe je geen filter erbij dan?
Ik heb een quarantaine bak met filter, verwarming en luchtpomp

Als je in je quarantainebak antibiotica gebruikt, is een filter zinloos. Als het alleen is om nieuwe vissen ter observatie apart te houden voordat je ze in de bak toevoegt, kun je een filter mee laten draaien. Verwacht er geen wonderen van, aangezien de bacteriecultuur nog niet op gang gekomen is, maar wat drijfvuil filtert ie er wel uit en alle beetjes helpen. (Tenzij, je het filter ent met filtertroep uit je hoofdaquarium).Geeft ook waterbeweging en daardoor zuurstof.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan