Wat is er nieuw

Quarantaine bak op de kop getikt en nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roger1980
  • Startdatum Startdatum
R

Roger1980

Guest
Vandaag een quarantaine-bak op de kop getikt.
Mijn wederhelft verklaarde me al voor gek, maar de aanhouder wint 🙂

Aardig compleet bakkie, 60 cm met pomp (extern) en verwarming.

Nu heb ik nog Halamid-D staan en wil dit eigenlijk gebruiken bij de ontsmetting van het complete systeem.

Welke verdunning moet ik hierbij gebruiken? Of is het gewoon een kwestie van goed omspoelen. Wat kan ik het beste doen: nieuwe leidingen of is ontsmetten ook afdoende.

Ik heb nog wat fijn grind over, ook gewoon in de Q-bak? Als hij leegstaat ziet er beter uit 🙂.

Ik zou in de quarantainebak geen grind gebruiken, dit om de bak zo schoon mogelijk te houden wanneer je een zieke vis hebt.

Ik wil niet in een draadje inbreken, maar omdat de orginele vraag ging over de toepassing van Halamid -D en de vraag over de dosering niet beantwoord is. Stel ik de vraag in dit draadje als ik een draadje voor mijzelf moet maken hoor ik het wel.

Ik heb een tweedehands zeeaquarium gekocht en deze helemaal schoongemaakt met schoonmaakazijn. Moet ik mijn aquarium dan ook ontsmetten met Halamid-d of is dit voldoende. Ik ga het aquarium gebruiken als zoetwater aquarium. 180x60x60 zijn de maten.

turboton623 zei:
Ik wil niet in een draadje inbreken, maar omdat de orginele vraag ging over de toepassing van Halamid -D en de vraag over de dosering niet beantwoord is. Stel ik de vraag in dit draadje als ik een draadje voor mijzelf moet maken hoor ik het wel.

Ik heb een tweedehands zeeaquarium gekocht en deze helemaal schoongemaakt met schoonmaakazijn. Moet ik mijn aquarium dan ook ontsmetten met Halamid-d of is dit voldoende. Ik ga het aquarium gebruiken als zoetwater aquarium. 180x60x60 zijn de maten.

Neen hoor, deze kan je nu gewoon inrichten.

Luc dank je wel, dat scheelt een hoop werk. Ik ben nu voorzichtig de laatste zoutaanslag van de bioloog aan het afstomen met een waterschoonmaakazijn oplossing. Werkt perfect. Voorzichtig met de kitranden uiteraard.

Wel enkele keren spoelen natuurlijk, maar extra uitwassen hoeft niet meer, ikzelf heb zo in de tijd mijn takkenbak opgestart, was ook een oud-zeebak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan