Quarantaine planten


Marple

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2022
Berichten
423
Een paar dagen terug zijn de levermos en wat drijfplantjes die ik had besteld aangekomen. Er werd geadviseerd ze 2 a 3 weken in quarantaine te doen. Ze zitten nu in en bak water in de vensterbank, maar het lijkt ze niet enorm goed te doen. Hoe doen jullie dat?
 
Heb je garnalen?
 
Volgens worden die niet vaak behandeld met slakkengif maar ze in quarantaine zetten is alleen nodig soms als je garnalen hebt.
In dat geval ze 5 dagen in een bak of emmer water zetten en dagelijks het water verversen maar langer is niet nodig.
 
Zou dan water verversen met water uit het aquarium zodat de planten wel alvast voeding krijgen
 
Heb wel garnalen idd, en die lijken heel gelukkig en dat wil ik liever zo houden haha.

Maar ik zit al op 4 dagen, zal morgen en overmorgen nog even het water verversen en dan is dat wel genoeg dus. Top!
 
Ja dat moet kunnen en zover ik lees warden de meeste planten niet meer met gif behandeld maar ja je kan beter geen risico lopen vindt ik.
 
Zorg wel dat ze op een lichte plek staan.
 
Ik gooi ze 1 a 2 dagen in een emmer met vaak waterversen. Vooraf en na afloop goed afspoelen. Daarna in de bak. Dan is de kous wel af wat mij betreft. k heb ook garnalen. Nooit problemen mee gehad.
 
Wat kan dat dan voor problemen geven met garnalen?
 
zijn toch meestal de stengelplanten die problemen kunnen veroorzaken (slakkengif en of libbele larven/eitjes etc.)
 
Wat kan dat dan voor problemen geven met garnalen?
Als de planten met slakkengif zijn behandeld dan kan dat schadelijk zijn voor de garnalen of zelfs tot sterfte leiden
 
zijn toch meestal de stengelplanten die problemen kunnen veroorzaken (slakkengif en of libbele larven/eitjes etc.)
Ja dat vroeg ik me ook af. Maar aan de andere kant zijn er maar weinig drijfplantjes bestand tegen mijn slakken, ze vreten bijna alles op. Zelfs de watersla, ik hoorde één van de dikke slakken gewoon knagen :oops:. Dus dan zou het me niet verbazen als je er als kweker geen slakken bij wil...
 
Ja dat vroeg ik me ook af. Maar aan de andere kant zijn er maar weinig drijfplantjes bestand tegen mijn slakken, ze vreten bijna alles op. Zelfs de watersla, ik hoorde één van de dikke slakken gewoon knagen :oops:. Dus dan zou het me niet verbazen als je er als kweker geen slakken bij wil...
Komt me bekend voor, toevallig appel slakken? 😁
Geen idee hoe ze die zonder slakken kweken, misschien iemand anders hier wel
 
Komt me bekend voor, toevallig appel slakken? 😁
Geen idee hoe ze die zonder slakken kweken, misschien iemand anders hier wel
Haha nee gewoon posthoornslakken en poelslakken. Volgens beschrijvingen laten die je levende planten met rust, maar bij veel drijfplantsoorten houden ze zich niet aan hun functie omschrijving 😄
Voordeel is wel dat ik nog niet weet wat het is om een plaag van eendenkroos te hebben, vooral kroos heeft echt geen enkele kans bij ze
 

Terug
Bovenaan