Wat is er nieuw

Qube 40: mijn betta en vuurtjes (Mascha)

Mascha

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Nu er toch vaste bewoners in zitten, zal ik voor dit bakje toch maar een eigen foto-album aanmaken... Mijn prachtige betta is er! De extra plantjes staan erin en er scharrelen wat vuurgarnalen rond tussen de planten. :smitten:
Blue:
643866_0_82_img_3716.jpg

Bakje totaal:
894716_0_82_img_3729.jpg

garnaaltje:
986294_0_82_img_3730.jpg

Leuk bakje hoor. Ik hoop dat de Betta de garnalen met rust laat.

De vuurtjes hebben best veel verstopplekken tussen en onder de planten. Ik begreep dat die zich makkelijk voortplanten, dus als de betta af en toe een kleintje opsnoept, vind ik dat niet zo erg. Ik ga ervan uit dat de volwassen garnalen te groot zijn voor een betta?

Betta Blue is al volop schuimnesten aan het bouwen. Gisteren met water verversen was het schuimnest uit elkaar gevallen, maar vandaag heeft hij al weer een nieuwe gemaakt.

Mascha zei:
De vuurtjes hebben best veel verstopplekken tussen en onder de planten. Ik begreep dat die zich makkelijk voortplanten, dus als de betta af en toe een kleintje opsnoept, vind ik dat niet zo erg. Ik ga ervan uit dat de volwassen garnalen te groot zijn voor een betta?

Ik deed een keer een man in een bakje met 2 oudere Citroengarnalen en na 2 dagen waren de garnalen foetsie.
Maar dat zal per betta verschillen denk ik. De vuurtjes planten zich snel voort en dat scheelt zeker.

Natuurlijk is het verder een mooi bakje met een mooie Betta 😉

Dank jullie wel!

John, tot nu toe bekijkt hij de garnalen heel geinteresseerd, maar hij laat ze wel met rust. De garnalen laten zich ook vrij veel zien.

Mooi, en dan heeft jouw Betta een beter karakter dan de mijne :thumbs:

Zo heb je niks en zo heb je...
Ik heb van een jongen die bij mij guppen kwam halen een betta vrouw gekregen (of wat er van over is). 🙁
Ze heeft geen staart- en rugvin meer en de rest is ook aangevreten.
763396_0_82_img_3743.jpg

162722_0_82_img_3740.jpg

Ik hoop van harte dat ze hier snel bijkomt en mooi zal herstellen. Dat betekent wel dat blue nu zijn bak moet delen. Hij maakt zich druk, mooi en groot:
881874_0_82_img_3747.jpg

Zij gelukkig niet. Ze blijft kalm en laat zelfs verticale strepen zien. De afdekplaat zit nu in het aquarium om de 2 uit elkaar te houden. Ze hebben zo ieder hun eigen veilige plek. Ze kunnen elkaar zo hopelijk goed leren kennen, zodat ze hopelijk in de toekomst samen kunnen. Zo niet dan zal er voor mevrouw een eigen bakje moeten komen (en oh wat vind ik dat erg, hahahaha).
Het aquarium staat op een tochtvrije plaats en heeft heel veel drijfplantjes.

Mooie betta's.
Maar is een 40 liter bakje niet wat klein voor een koppel?
En een koppel was volgensmij niet echt verstandig omdat de man dan maar 1 vrouw heeft om op te jagen, die vrouw zal dan constant moeten vluchten.

Zeker een triest gezicht. Daarom kon ik haar ook niet weigeren. Voorlopig is dit een prima oplossing. Maar voor de lange termijn is het inderdaad te klein. Daar wordt aan gewerkt 😛

Leuk bakje!

Heb nagedacht over een betta voor mijn nano van 30 liter, maar toch maar niet gedaan. Wil liever geen brommend filter in m'n slaapkamer 😛

Dus nu 2 jonge appelslakken, ook leuk, af en toe wel een beetje saai haha

Morgenavond kan ik precies eenzelfde bak (Superfish Qube 40) ophalen als waar de betta's nu samen inzitten, zodat ze allebei hun eigen bak hebben. Probleem is dan opgelost. Blue heeft inmiddels een enorm schuimnest gebouwd, waar hij trouw bij in de buurt blijft. Het vrouwtje, wat nu door de kinderen Red is genoemd (hoe origineel, hahahaha), blijft verticale strepen vertonen. Gezien haar verwondingen laat ik ze voorlopig niet bij elkaar zwemmen. Maar wie weet wat de toekomst brengt..

Olympus zei:
Leuk bakje!

Heb nagedacht over een betta voor mijn nano van 30 liter, maar toch maar niet gedaan. Wil liever geen brommend filter in m'n slaapkamer 😛

Dus nu 2 jonge appelslakken, ook leuk, af en toe wel een beetje saai haha

Wij hebben 3 nano met de SF Aquaflow 100 erin op de slaapkamer en je hoort zelfs dan eigenlijk niks hoor.

@Mascha
Mooi dat je een bakje erbij krijgt hoor.

Toch wil ik ooit ook weer een klein bakje erbij.
Zo leuk, dit bakje ook weer. Mooie Betta's..

Dank jullie voor de complimentjes! Het nieuwe bakje is er. Morgen ga ik het eerst deels schoonmaken. Er zaten tot mijn grote verassing nog visjes in, die kreeg ik erbij. Een vrouwtjesguppy, dat komt dus mooi uit voor in de Rio 180. Een oranje plaatje. Daar ga ik een nieuw huisje voor zoeken, bij iemand die er al meer heeft zwemmen. En een koppeltje diamantzalmpjes. Erg mooi en kan gelukkig goed samen met de guppen. Als het nieuwe bakje op orde is, kan Red daarheen verhuizen.

Red is al helemaal thuis in haar eigen bakje. Red en Blue staan naast elkaar, ze kunnen elkaar zo constant zien. Red vindt het nu erg leuk om Blue uit te dagen en zet daarbij zelf ook haar kieuwen af en toe op.
Bakje Red:
293295_0_82_img_3759.jpg

Bakjes naast elkaar:
157926_0_82_img_3760.jpg

Posthoornslakje:
981635_0_82_img_3761.jpg

Zwangere vuurtjesvrouw in het levermos:
823138_0_82_img_3763.jpg

Ja dat is een leuk gezicht he.De Betta hier doet dat met de grondels in de bak naast hem.

Zeker een leuk gezicht! Ik heb het idee dat de vinnen van Red al aan het genezen zijn en wat aangroeien. Ik ben benieuwd hoe ze er over een maandje uit zal zien.

Bij red zitten trouwens crystal red garnaaltjes. Red vindt het mooi om af en toe achter ze aan te jagen, maar doet ze verder niets.

Mooie bettas en bakjes 🙂
Groeien red haar vinnen terug?
En dat kieuwen open zetten naar de man doen ze bij mij ook 😉

Vuurgarnaal met eieren
867413_0_82_img_3772.jpg

Hier nog een garnaaltje zonder
745498_0_82_img_3790.jpg

Heel mooie bakjes en betta's 🙂

goh mascha ben blij oor je dat het goed gaat met de vrouw mooi gezicht zo naast elkaar en idd een stuk beter de vrouw die je nu heb zo heb ik vorige week helaas een man in de dierenzaak gezien deze man had daar ook nog eens fluwelen schubben toen ik daar iets van zei werdt er gezegd tja het ging niet zo goed bij de botia's maar ik zal hem straks apart zetten ik zet hem wel in de plantenbak 😡 een winkel waar ik dus ook niet meer kom

Het gaat heel erg goed met Red. Haar vinnen groeien hard en ze ziet al haast normaal uit.
Hier zie je het verschil goed:
19-09-2015
168623_0_82_img_3740.jpg

06-10-2015
585327_0_82_img_3856.jpg

541227_0_82_img_3858.jpg

Dat ziet er al veel beter uit gelukkig.

Ja groot verschil h�! 🙂 Het groeit volgens mij weer helemaal terug.

Dat verwacht ik ook want dat was ook het geval bij mijn blauwe Betta vrouw hier.

Wat fijn om te zien dat de betta vrouw het zo goed maakt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan