Wat is er nieuw

Qube 40: mijn betta en vuurtjes (Mascha)

:daisy: Ze wordt alleen maar mooier....

Heel fijn om te horen dat het zo goed gaat en complimenten dat je haar zo goed opgevangen hebt!

Ik heb een Juwel 60 cm gratis af kunnen halen. Ik wil deze in gaan richten met lekker veel planten, een zwarte zandbodem en veel drijfplantjes. Hierin wil ik toch nog eens proberen of Red en Blue samen kunnen als ze meer ruimte hebben. Ik kan ook een groepje (5) Corydoras Julii overnemen, die komen in deze bak samen met de Betta's. :smitten:
Mijn eerste 40 Liter bak blijft dan voor de garnalen en wordt de kraamkamer voor mijn zwangere guppen. Nu worden al mijn babyguppen opgegeten door de diamantzalmen. Het andere 40 liter bakje gaat weg.
Vrijdag krijg ik mijn bestelling binnen: zand, hout, verwarmingselement en een hoop planten. Het filter hangt nu in mijn Rio 180 en er zit nu al week lang water in de bak uit mijn andere aquaria.
De sluierstaarten die ik bij de Juwel 60 kreeg zijn inmiddels opgehaald en zitten nu met zijn 5-en in een 150cm bak. 😀 Ze hadden nog wel even eieren gelegd in de Juwel 60 cm voor ze opgehaald werden. Ik verwacht niet dat daar iets van uit zal komen. Ze hebben zelf veel opgegeten en de rest is volgens mij beschimmeld.
Zodra ik aan het inrichten ben, zal ik foto's plaatsen.

Ben benieuwd hoor. Succes met het bakje.

Dat word weer iets leuk, ben ook benieuwd

Deze bak is inmiddels weg en vervangen door een Juwel 60 (54 liter) waar de garnalen en de guppen samen in zitten. De bak is ingericht samen met de kinderen. Zij wilde ook een bakje naar hun smaak, hihihi.
735725_0_82_img_5210.jpg

897835_0_82_img_5236.jpg

299232_0_82_img_5217.jpg

432675_0_82_img_5233.jpg

Ojee,dat worden weer jonge guppen, 2 zwangere dames.

staat er werderom prachtig bij en het mooie boomje is er weer :smitten:

ps ik mis wel een appelslak 😛

Hahaha, die zitten er wel in hoor, 11 kleintjes maar liefst. Maar 10 daarvan zijn verkocht en worden binnenkort opgehaald. Ik heb geen bak zonder appelslak 😀

Met dit bakje gaat het heel goed. Er zijn een paar babyguppen die nu mooi op kleur komen, die weer verrassend nieuwe combinaties tonen. De betafry, het zouden er nog 3 moeten zijn, laten zich regelmatig zien. Ze zijn ineens flink gegroeid.
Met de vuurgarnalen heb ik met het overzetten naar deze bak wel wat uitval gehad. Ik zie nu weer hele kleine babygarnaaltjes rondscharrelen, dus dat komt wel weer goed.

Foto's!! Ook van 1 van de bettafry. Deze krijgt een blauwe buikvin :smitten: Ik hoop dat dit een copy van papa wordt...
274569_0_82_img_5332.jpg

Hier zie je hoe groot hij nu is, naast een vuurgarnaal:
627161_0_82_img_5330.jpg

634248_0_82_img_5325.jpg

954439_0_82_img_5314.jpg

996222_0_82_img_5317.jpg

626889_0_82_img_5319.jpg

946931_0_82_img_5323.jpg

Yes, ik heb ze vandaag alle 3 gespot. Alle 3 de betta baby's leven nog ze en zien er goed uit.

De kleine betta's krijgen steeds meer kleur. Er is er 1 die duidelijk blauwe vinnen krijgt en 1 krijgt rode. De derde weet ik niet, zie foto's!
784384_0_82_img_5433.jpg

325223_0_82_img_5451.jpg

Zien er zo al mooi uit hoor. Groeien goed dus :thumbs:.

Dank jullie wel! De derde heb ik ontdekt heeft ook rode vinnen. 2 rode en 1 blauwe zoals het nu lijkt. Ze zijn natuurlijk nog lang niet op kleur, dus ik ben h����l benieuwd wat het eindresultaat wordt. Ze beginnen nu af en toe hun kieuwdeksels naar elkaar open te zetten, maar doen verder niets. Vandaag waren er nog 2 van hetzelfde stukje voer aan het knabbelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan