Wat is er nieuw

Raar beest bij guppies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanderguppy
  • Startdatum Startdatum
S

Sanderguppy

Guest
Ik heb een aquarium vol guppies, bij het verschonen kwam ik een vreemd beest tegen, iemand enig idee wat het is en of het schadelijk is? Het is groen, heeft een gespleten staart, heeft 4 poten en twee witte oogjes, zijn kop doet een beetje denken aan die van een bidsprinkhaan. Verder zwemt hij in een zigzaggende beweging.

Ik hoop dat de beschrijving duidelijk genoeg is.

Ik heb eens gekeken, en het is inderdaad een waterjufferlarve, bedankt!
Is dit diertje schadelijk voor mijn aquarium?

Ook heb ik de laatste tijd slakkeneitjes erin zitten, zijn deze schadelijk?

Die larf is zeker schadelijk, echte monsters zijn het, vreten alles wat beweegt.
Snel uitvangen dus.

Sanderguppy zei:
Ook heb ik de laatste tijd slakkeneitjes erin zitten, zijn deze schadelijk?

Hangt van de soort slak af denk ik. Gewoon een appelslak, of die kleine bruine slakjes (weet de naam niet) zijn niet schadelijk. Het enige probleem met die kleine bruine slakjes is dat ze zich heeeeeeel snel voortplanten. Na een tijdje zit het er helemaal vol mee. Wat je er tegen kan doen is gewoon druppelen met spul dat je waarschijnlijk bij je LFS kan kopen.

Niks druppelen.
gewoon uitvangen.

Poelslakken kun je zo met je hand uitvangen. Druppels om van slakken af te komen vindt ik wat ver gaan. Desnoods kun je nog voor een Anatoma Helena gaan.

Als je slakken wil uitvangen kun je ook een plakje komkommer neerleggen en na enige tijd ze eruit pakken.

Dat werkt vast ook allemaal 🙂 . Het is meer dat ik niet echt afwist van andere tactieken. Daarbij als het er echt te veel worden werkt druppelen wel beter denk ik. (de slakkenhuisjes die dan overblijven zijn wel irritant).

Heel erg bedankt voor de tips!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan