Rakjetakjes guppies


Hoe groter de bak, hoe beter voor een beginner zou ik bijna zeggen. Het is nl veel gemakkelijker om de waterwaarden stabiel te houden in een grote bak. Stel je voor dat je wat te veel voert, dezelfde hoeveelheid te veel is in een kleine bak al snel funest terwijl je er in de grote bak nauwelijks iets van merkt. Een tweede filter kan nooit kwaad en het lijkt me dat als het water goed kan doorstromen aan beide kanten dat dit een hele mooie oplossing is. Of betta's babyguppen eten laat ik aan de kenner over want ik heb geen ervaring met betta's
 
Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd, even afwachten wat hij daarop antwoord. Maar in andere advertenties zat hij boven mijn budget, dus ik ben niet te hoopvol.
Heb al diverse +- 60 literbakken gezien bij mij of bij mijn vriend in de buurt, dus ik blijf stug zoeken. Ik ben over 2 maanden jarig, dus anders wellicht papa en mama even lief aankijken :smitten:
 
Mag via marktplaats zeker niet te duur zijn, onder de �50 is er genoeg. De onze was 15 euro maar die was niet echt mooi. Wij hadden hem voor nood voor tijdelijke opvang van de goudvissen maar er zijn er genoeg die nog heel mooi zijn en zeker niet te duur. Je zou ook hier kunnen kijken bij aangeboden en zelf iets kunnen zetten bij gevraagd. Hoe oud ben je eigenlijk?
 
Het scheelt ook dat ik natuurlijk al een filter en thermostaat uit mijn oude bak heb. Maar vind het wel lastig kiezen want er is zoveel keuze.

Ik ben 20 jaar oud nu. Ik studeer Dier- en Veehouderij aan de HAS in Den Bosch (HBO) waar ik eigenlijk vooral ge�nteresseerd ben in de hippische sector, ofwel paarden paarden en nog eens paarden. Thuis hebben we al alle denkbare huisdieren gehad. Voorheen hebben we cavia's, een parkietje, guppies en verschillende hondjes gehad. Nu nog 2 konijnen die buiten zitten, 1 klein hondje van 14 jaar oud, 1 sluierstaart van jaren oud buiten in de vijver en 2 paarden verderop in het dorp op een stal. Een echte beestenbende dus :D
Beetje uitgebreid antwoord op je vraag, maar vind ik leuk om te vertellen haha :D
 
Is ook leuk om te lezen. Zit de sluier alleen in de vijver? Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik nog wel goudvissen voor je gehad, gratis en voor niks. Als je klaar bent met je studie wat wil je er dan mee gaan doen?
 
Ja helaas zit die wel alleen, met een paar kikkers. Maar de vijver is eigenlijk een speciekuip die half in de grond staat en de andere helft is een muurtje omheen gebouwd met plantjes. Geloof dat er 80 liter in zit, dus om daar nog wat bij te doen...

Ik ga komend schooljaar 3 stages lopen in 30 weken, dan hoop ik wat beter te weten wat ik wil. Mijn eerste is bij een accountant- en adviesbureau maar hij doet ook paardenverzekeringen. Ik hoop straks als ik klaar ben in ieder geval parttime wat paarden te kunnen rijden voor derden (betaald) en de rest van de tijd ergens te werken waar ik ook voor gestudeerd heb. Maar gelukkig heb ik nog minimaal 2 jaar om daar over na te denken haha. :D
 
Is het wel echt een sluierstaart en geen zogenaamde komeetstaartgoudvis? Ik sta er nogal van versteld dat een sluier zomer en winter kan overleven in een speciekuipje buiten.

Besef je ook dat goudvissen hele sociale dieren zijn, die zich niet prettig voelen zonder soortgenoten.
 
Om eerlijk te zijn stonden we er zelf ook best van te kijken. In de winter kappen we het ijs open. Hij is dan wel heel tam (natuurlijk) maar als de temperatuur stijgt fleurt ie weer helemaal op. Ik zal kijken of ik hem morgen in een filmpje kan krijgen, maar ik verwacht dat ie wel vergroeid is nu ik weet wat ik toen nog niet wist. We hadden er eerst 3 in een accubakje met een klein filtertje en toen gingen er uiteindelijk twee dood en bleef deze over, vandaar dat ie alleen zit
 
Jones, is het een idee dan om er 1 of 2 goudvissen bij te zetten? Wordt dat niet te krap?
 
Het ijs open kappen? Dit mag je noooooit doen, omdat dit voor schade aan de organen kan zorgen door de trillingen.

Het is al krap, dus ik zou er niet meer bij zetten. De opties zijn eigenlijk: voor een grotere huisvesting zorgen en wat vriendjes erbij of iemand zoeken die een vijver heeft waar soortgenootjes in zitten en waar de vis welkom is.
 
Nah je ziet wel hoe onervaren we dus zijn.. :stars:

Vaak kunnen we in de winter de losse ijsbrokken er zo uit halen, maar als het ijs te dik is... Mijn moeder had het laatst wel over dat ze de hele kuip weg wilde hebben. Of er iets nieuws en groters komt weet ik niet, maar ik zal er in ieder geval voor zorgen dat ze m niet terug in de accubak stopt.
 
Ik heb hem zojuist even bekeken, maar werd er niet diep gelukkig van. Volgens mij is die veel te mager maar ook vergroeid. Hij schoot snel onder water toen ik dichtbij kwam, maar van wat ik heb kunnen zien lijkt hij nog het meest op een Oranda. Zijn lichaam is langgerekt in plaats van bijna rond om het zo maar even te noemen. Omdat ie bijna meteen naar beneden schoot heb ik ook geen foto of filmpje kunnen maken, maar denk ook niet dat je er blij van zou zijn geworden als sluierliefhebben Jones :(
 
Ik zie dat je hier niet ver vandaan woont. Eventueel kan ik de vis voor je opvangen en opknappen, als je dat zou willen.
 
Ik denk dat hij al een paar jaar oud is, dus weet niet of er nog veel aan te redden valt. Hij lijkt wel goed te kunnen zwemmen, maar hoe het ruggengraatje is gegroeid bij de staart baart me wel een beetje zorgen.. Heb nog een klein filmpje kunnen maken. Ik raakte m aan met m'n vinger in de poging hem te laten zwemmen maar dat werd niet zo gewaardeerd :oops:

Sluierstaartje

M'n moeder is zo thuis. Ik zal dan eerst eens vragen wat de bedoeling is met de hele bak.
 
Aan de hand van je omschrijving had ik erger verwacht. De staart ziet er inderdaad niet goed uit, maar verder valt het me mee.

Een paar jaar geleden heb ik een paar sluiers opgevangen die al drie jaar in een 30l. bakje zaten. De laatste daarvan is twee maanden geleden overleden vanwege de hitte (samenloop van omstandigheden). Helaas, anders had ze nog wel een tijdje meegekund. Toen ik haar kreeg was ze ca. 6 cm. Toen ze overleed 20. Om aan te geven dat vissen ook na jaren nog goed kunnen bijtrekken met een hoop TLC. :)

Kijk maar wat je moeder met de kuip wil. De vis is hier in ieder geval welkom.
 
Jones, bedankt voor alle informatie en gelukkig valt het naar de omstandigheden nog redelijk mee. Ik moest helaas eerder terug naar m'n studentenkamer dan m'n moeder thuis was omdat m'n raam nog open stond en er onweer en plensbuien op komst waren dus ik heb haar niet meer gesproken. Maar ik zag dan Zundert dezelfde weg is richting mijn vriend, dus mocht het nodig zijn kom ik hem zeker langs brengen!

Gelukkig is er ook goed nieuws. Ik heb op marktplaats een 60 x 30 x 30 op de kop kunnen tikken met alles erop en eraan. Woensdag ga ik die ophalen :D
 
Als je, je raam gewoon open liet staan, hadden je visjes nu een hele grote zwemruimte. :D
 
Haha kan ik kan ook wel een opblaaszwembadje voor ze kopen en daar een filter in hangen maar ik vrees dat dat niet in m'n kamertje van 14 vierkante meter gaat passen :D
 

Terug
Bovenaan