Wat is er nieuw

Ramerezi met schimmel

Deze zit al een aantal maanden in mijn bak en was puntgaaf. Hij heeft dit sinds een week. Ik denk over gekregen van een Diamandgourami die in dezelfde bak zat. Echt doodzonde. Ik vind het een prachtige vis
 

Bijlagen

  • IMG_4997.JPG
    IMG_4997.JPG
    341.2 KB · Weergaven: 15
  • IMG_4998.JPG
    IMG_4998.JPG
    324.5 KB · Weergaven: 14
  • IMG_5001.JPG
    IMG_5001.JPG
    457.7 KB · Weergaven: 15
Was de vis al volwassen toen ie kwam?
Ik ben met je eens dat het er niet goed uitziet.
@Gino88 kan je misschien verder helpen hiermee, ik zou hem iig alvast apart zetten en veelvuldige waterwissels doen. Dat kan hoe dan ook geen kwaad en het helpt de vis de infectie te bestrijden. Zorg voor een bak waar gedimd licht is, en wat beschutting van bovenaf, zodat de bak zo min mogelijk stress geeft.
 
De vis was idd al volwassen toen ik hem kocht. Dit is pas sinds een week. Ik lees ook veel over een zoutbadje. Durf dat niet goed omdat Ramerezi's toch al zo'n gevoelige visjes zijn. Ik weet niet of dat hij daar tegen kan
 
Ze worden niet zo erg oud, dus als ie al volwassen was, kan het gewoon door ouderdom veroorzaakte afname van immuniteit zijn. En dan is ie dus bejaard en daar is niet zo veel aan te doen.
 
Kan kloppen Lysia. Het zit mij alleen niet lekker dat er eerst een Diamandgourami met dezelfde symptomen inzat. Die heb ik uit zijn lijden verlost. Ik denk toch dat hij het heeft over gekregen. Als het zo is dan heb ik pech. Maar wil toch eigenlijk graag proberen deze te redden. Voor morgen staat er al 200 Liter osmose klaar. Ruime 50% wissel. Het zal er niet mee opgelost zijn maar wie weet
 
hm, ik vind het wel.lijken op een columnaris besmetting
 
Dat zegt mij echt hellemaal niet Kikkervis. Nog nooit van gehoord
 
Het is zo niet met zekerheid te zeggen wat het is, maar ik vind het erg lijken op een infectie met "chilodonella". Wat daartegen werkt is malachietgroen, te vinden in Esha Exit en vergelijkbare medicijnen tegen witte stip. Daar evt een flesje van halen. Je kunt het zonder al te veel bij-effecten doseren (maar lees wel de bijsluiter).

Zie ook: https://aquariumscience.org/index.php/10-2-5-chilodonella-and-costia/
 
Dank je wel voor de info Gino. Moet mijn ph sensor uit mijn bak als ik dat middel ga gebruiken?
 
Nee hoor, daar doet het geen gekke dingen mee. 🙂
 
Na de kuur wel noodzakelijk om over kool te filteren?
 
Nope, bespaar je die moeite. Het middel breekt al gauw weer af in je filter.
 
Thnx, ik ga het morgen meteen kopen en zo’n 3 daagse kuur starten. Ik heb trouwens vandaag ook dat filtermateriaal 20 ppi 5cm dik besteld. Zal komende week binnenkomen. Nu alleen nog ff kijken hoe ik dat voorfilter ga doen maar dat zal ook wel goed komen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan