Ramirezi “vast” aan de bodem


betta346

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2023
Berichten
52
Hoi allemaal,

Sinds kort zit mijn Ramiresi “vast” aan de bodem. Ze komt ook absoluut niet van de bodem af en het lijkt gewoon alsof ze moeite heeft omhoog te zwemmen. Al doet ze daar ook wel weinig moeite voor. Het is een vrouwtje. Ze eet gewoon normaal, is vrij snel bewegelijk over de bodem, maar ademt redelijk snel.

Info over de bak: 110L met 22 kardinaal tetra en 8 cory’s. Ph ongeveer 6.7. Er zijn de laatste tijd geen grote schommelingen geweest in dr waterwaarden oid. Ze heeft het ook altijd (zeg 8 maanden) goed gedaan. Wel is ze enige tijd alleen, het mannetje is gestorven.

iemand een idee wat dit kan zijn? Herkent iemand dit? ik vind het erg jammerlijk om te zien.
 
Dat zal een aandoening zijn aan de zwemblaas. In de meeste gevallen duidt dat op schade aan dat orgaan (bijv door een infectie) en gaat dat helaas niet meer over. Het kan zijn dat de vis verder gezond wordt/blijft en voortaan een bodemkruiper wordt. Het kan ook zijn dat ze op korte termijn verder achteruitgaat.
 
Dat zal een aandoening zijn aan de zwemblaas. In de meeste gevallen duidt dat op schade aan dat orgaan (bijv door een infectie) en gaat dat helaas niet meer over. Het kan zijn dat de vis verder gezond wordt/blijft en voortaan een bodemkruiper wordt. Het kan ook zijn dat ze op korte termijn verder achteruitgaat.
Ze heeft het al zeker 3 weken… Dus ja lastig om te zeggen of ze hiermee “om kan gaan”.

Kan het moeilijk zelf aan de vis vragen… Maar heeft een vis hier pijn aan? Als dat zo is, snap je wel wat ik ga doen…
 
Geen flauw idee wat zo'n vis dan voelt. Of wat nu het beste is om te doen. :) Het is denk ik een kwestie van eigen inschatting, want jij weet hoe haar gedrag hiervoor was. Lijkt ze nog rustig haar dagelijkse programmaatje af te werken zonder stress, eet ze nog goed, is ze goed op kleur etc... dan kun je er nog best een leuke bodemscharrelaar aan overhouden. Zo niet... oogt het niet goed... dan is daar eventueel een conclusie uit te trekken.
 
Geen flauw idee wat zo'n vis dan voelt. Of wat nu het beste is om te doen. :) Het is denk ik een kwestie van eigen inschatting, want jij weet hoe haar gedrag hiervoor was. Lijkt ze nog rustig haar dagelijkse programmaatje af te werken zonder stress, eet ze nog goed, is ze goed op kleur etc... dan kun je er nog best een leuke bodemscharrelaar aan overhouden. Zo niet... oogt het niet goed... dan is daar eventueel een conclusie uit te trekken.
Ja je hebt wel gelijk. Ze doet gewoon haar dagelijkse ding en ze is nog vol van kleur. Ik denk idd dat ik het zo laat en als het verslechtert kan ik er altijd nog voor kiezen. Thanks voor je advies 😁
 

Terug
Bovenaan