Wat is er nieuw

Ramirezi - antennebaarsje van Fishlover 1901

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishlover 1901
  • Startdatum Startdatum
F

Fishlover 1901

Guest
Mijn antennebaarsjes hebben vandaag eitjes gelegd in het aquarium.

Voor de ge�nteresseerden zal ik hier iedere dag bespreken wat de evolutie is en natuurlijk enkele foto's plaatsen.

Alle 2 de ouders ontfermen zich over de eitjes ze laten de neons rustig in de buurt komen. Maar ook weer niet te dicht.
Wanneer ik eten gaf zag ik wel dat ze elk om beurten gingen eten.
In de video is duidelijk te zien hoe beide ouders de eitjes bewaaieren. Ik hoop gewoon dat de eitjes niet schimmelen en dat ze ze niet opeten

[video]https://www.youtube.com/watch?v=hVn-Lofg6QI&feature=youtu.be[/video]

Jammer dat er geen holletjes of wat in liggen.

Denk dat er zo weinig overblijven.

Er zijn voldoende schuilplaatsen in het aquarium ze hebben hun eitjes alleen aan de verkeerde kant gelegd er is een cocosnoot aangebracht in het aquarium 2 stukken hout waardoor er voldoende schuilmogelijkheid door ontstaat.

Holletjes gebruiken ze niet. Zijn substraatleggers. Of de holletjes kunnen ze wel gebruiken, maar dan om de eitjes op de holen af te zetten.

Ik had destijds bij mn Ramirezi catappabladen en platte stenen liggen, die gebruikten ze beide om eitjes op af te zetten.

+1 voor Visstick en Fozzy.

Misschien ten overvloede: ga er dus ook geen holletje overheen leggen, ik vermoed namelijk dat dat alleen maar tot zware stress zal leiden en dat ze het legsel dan misschien meteen gaan verplaatsen..
[of je moet mijn vermoeden stelling willen testen ;-)]

~ Ivo

Ze hebben de eerste nacht overleefd. Ik ga zo meteen naar de
winkel wat turf halen zodat ik gelijk kan beginnen filteren over
turf. Nu valt me wel op dat vooral het mannetje belast wordt met
de broedzorg het vrouwtje zoekt constant eten en is niet veel in
de beurt van het nest in tegenstelling tot gisteren.

broedzorg_01.jpg

broedzorg_02.jpg

Wel een heel leuk gezicht hoor, en wat zijn de rami's toch mooi!!!
Ik vond het ook zo zielig dat ze bij mij hun broedsel niet konden beschermen, ( niet dat ik wil kweken hoor) en dacht er ook over een holletje te kopen, maar dat is zonde van je geld, ze doen het niet in holletjes.
Misschien dat jij minder kapers op de kust hebt, bij mij was het zo weg, maar ze zijn weer aan het zoeken nu ik de bak heringericht heb 😉

Ik heb zo juist wat turf gaan halen mooi in een nylon kous gedraaid en in mijn filter hopelijk helpt dit wat en verhoogt dit de kans op het uitkomen van de eitjes.

ik heb in het aquarium enekel wat neons zitten die geen bedreiging vormen voor de eitjes

Dan maak je misschien wel een grote kans dat de eitjes uitkomen 😀

Ze hebben de kaap van 24 u gehaald. De ph waarde is ook gedaald nog steeds op 7 maar toch al gedaald.
De gh daarentegen is op het zelfde niveau gebleven en bedraagt nog steeds 10.
Het mannetje is nog steeds het meest van al in de buurt van de eitjes.
Ik ben naar aquarium neon geweest in Roeselare en heb wat advies gevraagd ik heb catappa bladen mee en
als voer voor de eventuele visjes Nobil Fluid van JBL meegekregen daar mee moet het lukken vertelde
hij mij. Hopelijk kan ik morgen goed nieuws verkondigen en zeggen dat de eitjes een 2e nacht overleefd
hebben.

Vandaag geen foto's meer maar morgen post ik er wel nog een paar.

Nou Neon tetra's lusten wel een eitje of een larfje

IK heb opnieuw goed nieuws ze hebben een 2e nacht ook overleefd. Het mannetje blijft nog steeds bij het nestje en het vrouwtje zwemt door de bak en verjaagd soms andere vissen die te dicht komen.
als alles goed verloopt zou vanavond of morgen de eitjes moeten uitkomen. spannend!

Leuk dat ze er nog zijn 😉
De neons geven de ouders een doel om de eitjes te beschermen en het is leuk om ze zo te observeren. 🙂
Spijtig dat ik ze niet kan houden in mijn nieuwe 80 wegens het visbestand dat ik heb

ja het zijn enorm mooie vissen.

Spannend. Ik ben benieuwd naar de volgende episode.

Leuk,
Waar heb je de ramirezies gehaald ?

ik heb ze gehaald in aquarium neon in roeselare samen met 8 neon tetra's door een foutje van hun maar 20 betaald in plaats van 40 dusja ik snel weg met mijn visjes;p

Niks meer geworden met het nestje?

Daar weten ze nochtans goed de prijs. Ik heb er nog niet waak mooie rami's gezien, meestal van die doorkweekte misvormsels. Maar jouw koppeltje is wel prachtig. De baas is wel ne goeie gast, met meestal correct advies.
Ja dat nestje, wat is daar van geworden ?
Die nobil fluid is wel goed voor verse jonge, maar als ze groter worden hebben ze toch wat anders nodig. Artemia is de volgende stap zou ik zeggen.

Ik heb niet veel tijd gehad maar zoals jullie aangeven zijn de eitjes inderdaad opgegeten
Op een gegeven moment was het vrouwtje nooit meer in de buirt en uiteindelijk heeft het mannetje het ook opgegeven dan zijn de neons alles gaan opeten

Inderdaad de baas heeft correct advies maar zijn vrouw is veel vriendelijker

Voor de volgende keer: probeer het eens zonder ingrepen die (grote) invloed hebben op de watersamenstelling.
Ik had het eerder al geschreven, maar dat bericht is kennelijk niet hier terechtgekomen, dat ik het niet handig vond om over turf te gaan filteren terwijl de eitjes in ontwikkeling waren.
Tenminste, als je wilt proberen eens larfjes te krijgen.

~ Ivo

Ok ik zal het onthouden en zeker toepassen hoop dat er rap een nieuw nestje is en dan mss wel goed nieuws

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan