Wat is er nieuw

Ramirezi man of vrouw

• Onderwerp starter Onderwerp starter meestertje
  • Startdatum Startdatum
M

meestertje

Guest
Graag even jullie mening, ik had 2 Ramirezi aangeschaft, nog jonge vissen, waarvan 1 helaas vrij snel is overleden. Ze hadden vaak mot, wat denk ik reden is dat ze het niet heeft gehaald. De overgebleven Ramirezi zou de man zijn, maar ik twijfel omdat regelmatig ook een roze zweem te zien is bij de buik. Voor ik er weer een 2e bij haal wil ik zekerheid.

Daarnaast graag jullie tips, 1 vrouw of 2 zodat de aandacht van de man verdeeld wordt?

Hieronder de foto's van de Ramirezi man

589994_0_82_20160306_172142.jpg

296781_0_82_20160306_172004.jpg

Mannetjes hebben een verlenging van de rugvin en vrouwtjes hebben dat niet.
Dit lijkt mij een vrouwtje

Oke, dat is duidelijk. De bak is net verschoond en de roze buik is nu moeilijk te herkennen, dus twijfelde toch. Bedankt!

Door de bouw zou ik ook zeggen een vrouw, als ik het goed zie zit er ook iriserend blauw in de zwarte vlek. Dat zou ook alleen bij vrouwen voorkomen. Hoe groot is je aquarium? Er staat vrij veel licht boven als ik het zo zie, klopt dat?
Mikrogeophagus vormen geen harems, 2 dames en 1 man zal ervoor zorgen dat ik vrouw geen leven heeft. Als de bak groot genoeg is (vandaar mijn vraag) zouden er wellicht meer koppels in kunnen.

Mijn bak is de Rio 125, ik heb hem net vanmiddag verschoond en de Hydrocotyle fors gesnoeid, daar hij erg begon te woekeren. Staat nu tot het wateroppervlak en moet zich weer over het oppervlak verspreiden voor meer schaduw op de bodem. Meer dan 1 koppel komt er niet in, mijn vraag was alleen 1 of 2 vrouwen en dat word het dus niet las ik al.

De ramirezi, nu dus alleen de vrouw
3 x L134
9 neontetra's
Helena's
en mijn vuurtjes die ik al vanaf mijn 1e aquarium heb en altijd meeverhuizen en wonderbaarlijk genoeg constant in evenwicht blijven

Omdat ik vind dat de bak daar te klein voor is

nekoneko zei:
Mannetjes hebben een verlenging van de rugvin en vrouwtjes hebben dat niet.
n��it op slechts 1 kenmerk afgaan bij nakweek ramirezi's.
en sterker nog, het kenmerk dat je noemt is bovendien onbetrouwbaar, want genoeg nakweek vrouwen met verlengen 'antennes' in de rugvin.

Hou van een niet te volle bak, dus voor mij is dit mooi genoeg. Denk eerder dat ik er dan mss nog wat neon's bij haal, maar eerst maar het ramirezi koppel compleet krijgen en laten wennen aan elkaar

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Maar eigenlijk is dat niet, hoor
een Rio 125 is niet te klein voor een koppel bij deze vermoedelijke dame, bedoel je?

Bedoel je dat het dan nog niet zeker is of dit een dame is? Meer dan 1 koppel komt er in ieder geval niet

Je bent pas zeker als ze samen met een mannetje bevruchte eitjes heeft gehad 😉

Mascha&Ivo zei:
Je bent pas zeker als ze samen met een mannetje bevruchte eitjes heeft gehad 😉

Jaaaa, dat snap ik 😉
Maar wil in ieder geval proberen te voorkomen dat ik 2 mannen bij elkaar zet die elkaar vervolgens de tent uit vechten

meestertje zei:
Hou van een niet te volle bak, dus voor mij is dit mooi genoeg.
Verstandig. Rond je bodem is het al druk genoeg met ook al die Loricariidae.

meestertje zei:
Denk eerder dat ik er dan mss nog wat neon's bij haal, maar eerst maar het ramirezi koppel compleet krijgen en laten wennen aan elkaar
Neontetra's matchen qua temperatuur niet zo lekker. Ramirezi's zitten graag jaarrond warm. Neontetra's doen het het best met een behoorlijk koelere periode.
Je kunt ook kijken voor bijlzalmpjes (Carnegiella soortjes). Die doen het goed op de warmte waar je de ramirezi een plezier mee doet.

meestertje zei:
Hou van een niet te volle bak, dus voor mij is dit mooi genoeg. Denk eerder dat ik er dan mss nog wat neon's bij haal, maar eerst maar het ramirezi koppel compleet krijgen en laten wennen aan elkaar

Als je het zo goed vindt, heb ik alleen maar respect voor je keuze.

C�dric Vleminckx zei:
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
een Rio 125 is niet te klein voor een koppel bij deze vermoedelijke dame, bedoel je?

Jep, bedoel ik helemaal.
Je weet dat het niet abnormaal is in dit soort formaat aquaria dat de vrijgezelle dame simpelweg wordt doodgejaagd door een koppel?

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:

Jep, bedoel ik helemaal.
Je weet dat het niet abnormaal is in dit soort formaat aquaria dat de vrijgezelle dame simpelweg wordt doodgejaagd door een koppel?

Nee, wist ik niet.

Ik heb ooit wel eens een koppel gehad, en ze kwamen heel goed met elkaar overeen.

Mascha&Ivo zei:
meestertje zei:
Hou van een niet te volle bak, dus voor mij is dit mooi genoeg.
Verstandig. Rond je bodem is het al druk genoeg met ook al die Loricariidae.

meestertje zei:
Denk eerder dat ik er dan mss nog wat neon's bij haal, maar eerst maar het ramirezi koppel compleet krijgen en laten wennen aan elkaar
Neontetra's matchen qua temperatuur niet zo lekker. Ramirezi's zitten graag jaarrond warm. Neontetra's doen het het best met een behoorlijk koelere periode.
Je kunt ook kijken voor bijlzalmpjes (Carnegiella soortjes). Die doen het goed op de warmte waar je de ramirezi een plezier mee doet.

Klopt, daar zat ik ook al mee. Heb de temperatuur nu op 25,5 graden staan. Ook de L134 houdt van een warmere bak. Zal er eens over denken... Bijlzalmpjes zijn idd ook leuk en dan kan ik de temp net even opschroeven richting de 26 a 27 graden. Hoeveel bijlzalmpjes zou jij dan bijvoegen aan het bestand(als de neon's er dan uit zijn he!)?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan