Wat is er nieuw

Ramirezi neon

• Onderwerp starter Onderwerp starter fishlover1969
  • Startdatum Startdatum
F

fishlover1969

Guest
Hoi ik heb een vraag over mijn koppeltje,heb deze gisteren aangeschaft maar beide zijn echt ongelofelijk schuw,zitten bovenin de bak,zou dit komen door stress of zijn ze ziek?toen ik ze gisteren in de bak deed ging het in eerste instantie goed maar na een aantal minuten begonnen ze raar te doen net of ze hun ori�ntatie kwijt waren tot tollen toe,dacht gisteren echt dat ze dood gingen,maar nu 24 uur later is dat voorbij maar zijn nog steeds heel schuw komen niet te voorschijn,dus vraag me af wat er aan de hand is
Vriendelijke groet

Heb ze toen ik thuis kwam eerst 20 min.met zak en al in het aquarium water gelegt daar na mijn eigen aquarium water in een zwarte emmer die speciaal voor de aquarium is daar heb ik ze nog 15 min.in laten zitten en daarna heb ik ze voorzichtig met mijn visnetje gevangen heb ze zelf in het netje laten zwemmen zonder er achter te jagen

Ja dat is nu net het probleem dat weet ik niet heb nooit problemen gehad met de vissen van hun mijn ph 6.5 en mijn kh 8 en gh 10,maar wat hun waterwaardes zijn durf ik niet te zeggen

fishlover1969 zei:
Heb ze toen ik thuis kwam eerst 20 min.met zak en al in het aquarium water gelegt daar na mijn eigen aquarium water in een zwarte emmer die speciaal voor de aquarium is daar heb ik ze nog 15 min.in laten zitten en daarna heb ik ze voorzichtig met mijn visnetje gevangen heb ze zelf in het netje laten zwemmen zonder er achter te jagen

Dan heb je ze toch alleen maar aan de temperatuur laten wennen en niet aan de rest vd waarden als ik het goed begrijp?

fishlover1969 zei:
Dus zo hop vanuit het zakje in de emmer waar alleen water uit je eigen aquarium in zat?

Nee heb de emmer gevuld met een beetje aquarium water en de rest van het water uit het zakje erbij gedaan zo heb ik het altijd gedaan zoals het hoort alleen is er nu ergens iets mis gegaan,heb ze lang genoeg laten wennen aan de temperatuur van de aquarium

Beste is om het andersom te doen en steeds kleine beetjes aquariumwater bij het water doen waar je de vissen in meegekregen heb.

Na een aantal minuutjes raar gaan doen en ori�ntatie kwijtraken duidt al snel op verkeerd (te snel) overwennen. De ene soort kan hier beter mee omgaan / minder slecht tegen als de andere soort.

Het goede nieuws is: ze leven nog. Er is eigenlijk weinig dat je nu kunt doen als het gedrag inderdaad is veroorzaakt door het verkeerde overwennen
Fingers crossed en in het vervolg anders overwennen : steeds kleine beetjes water uit het aquarium bij de visjes in hun transportmaterieel.

Maar ik snap niet waarom ze zo van slag waren/zijn heb het altijd zo gedaan en is altijd goed gegaan ben altijd heel bezorgzaam als het om mijn vissen gaat,maar wat is nu het beste ze zitten tussen de drijfplanten al de hele dag

Heb er zelf niet heel veel verstand van maar volgens een schema is de co2 best hoog met je opgegeven waarde,misschien een mogelijke oorzaak?

Zou inderdaad een rede kunnen zijn maar mijn andere vissen reageren allemaal normaal

Nou gelukkig heb net nog eens gekeken en nu het nachtlicht aan is zwemmen ze vrij en gelukkig rustig rond

Bedankt voor het meedenken en een fijne avond
Groetjes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan