Ramirezi's negeren elkaar?


Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Berichten
735
Leeftijd
28
Locatie
Ede
Hoi allemaal
Ik heb al enige ervaring met antennebaarsjes en ik vond het laatst dan ook vrij spannend om een nieuw vrouwtje te introduceren aan mijn single mannetje. Hij is al helemaal volgroeid en zij is nog best wat kleiner maar ik heb een dicht beplant aquarium dus ik durfde het wel aan. Nou had ik verwacht dat ze elkaar of zouden aanvliegen of juist samen zouden optrekken maar er gebeurt... helemaal niks? Ze reageren amper op elkaar. Zij zwemt heel af en toe een beetje achter hem aan, hij reageert daar verder niet zo op en daar blijft het bij. Ik heb eerder koppeltjes gehad en die reageerden totaal anders, ook als ze elkaar niet moeten.
Hij reageert verder wel heel heftig op de andere bewoners en is zeker een kleine "alpha" dus ik denk niet dat hij ziek is ofzo.
Denken jullie dat dit gedrag zo blijft of zal het veranderen wanneer het vrouwtje wat groter is? Ik heb haar nu een paar weken en hij is al een half jaar oud.
 
Veel ervaring heb ik niet met Ramirezi maar wel 3m / 3v in een bak gehad, en dit gedrag herken ik wel wel.
De mannen vechten onderling en de vrouwen onderling om hun plekje, maar niet m vs v, tot er een nest is dan pakken ze alles wat te dichtbij komt
 
Bedankt voor je antwoord :)
Mijn ervaring is dat de mannen en vrouwen nog best kunnen vechten als ze elkaar niet lekker liggen (maar dat is nu in mijn geval ook niet zo).
Maar zag je tussen de mannen en vrouwen van jouw koppeltjes dan ook echt helemaal geen interactie? Want bij mij is het net alsof ze elkaar gewoon niet zien... ze doen allebei echt helemaal hun eigen dingetje :p
 

Terug
Bovenaan