Raoul


rjoemman

Well-known member
Lid geworden
17 november 2019
Berichten
5,251
Leeftijd
54
Locatie
Maarssen
Hi,

Ik ben Raoul, 49 jaar en heb veel ervaring met aquaria.
Ik ben er alleen even een paar jaartjes uit geweest en heb nu even geen aqua maar die zal snel weer komen.

In het verleden had ik Wildvang Discus op een bak met Osmose water en een CO2 installatie, ph waarden rond de 6.4.
Ook had ik o.a. Geophagus red head tapajos.
Trots was ik op mijn L046 Zebra's, destijds was dat nog wildvang voordat ze in Brazilië verboden werden te vangen.

Ondertussen is er het een en ander veranderd in de aqua techniek, zo is er nu bijvoorbeeld LED verlichting.
Water chemie is echt mijn ding.

Destijds was ik ook moderator op een concurrerend forum, volgens mij is dat forum nu offline.


Ik ga binnenkort mijn nieuwe bak bestellen (levertijd ca 5 wk).
De volgende maten heb ik in gedachten:
- aqua 250x70x70 op allu frame
- bioloog van 150x50x40 met tussenkamers en durso overloop, noodoverloop en opvoerpomp van ca 5000 l/h.

Aan verlichting denk ik aan JBL Solar LED.


Ik zal tzt wel een fotoalbum openen met daarin de vorderingen, o.a. het zelfbouwen van een achterwand.

Het zal weer een discus bak worden, stuk of 10, maar dit keer denk ik gewoon nakweek ipv wildvang, wel in de wildvang kleuren want die vind ik het mooist.
 
Welkom Raoel. Je dacht even er tussen uit maar je komt met een Big Bang terug? Very nice man!

Benieuwd als je het hebt.
 
Welkom, ik ben benieuwd naar je toekomstige fotoalbum!
 
Mooi man!

Wie gaat de bak maken?

ik kan je aanraden om een regelbare pomp met meer output te nemen, pak m beet 7000-8000L/U.
heb je iets meer speling.
 
Hoi Richard bij de grote bekende aquarium zaak in Nijmegen ga ik de bak bestellen.
Ik had de Eheim compact 5000 in gedachten maar dat is niet genoeg denk je? Welke pomp heb jij in gedachten. Discus moet niet weggeblazen worden.
 
@Richard, welke pomp heb jij op je 230 bak?
 
20080420 discus.2.jpg
20071004 discus 1.jpg


Dit waren mijn Wildvang discus en een L001, cory sterbai op de achtergrond.
Ik heb niet veel foto's meer van die tijd doordat een pc van me gecrashed was.

De discus komen uit de Nhamunda rivier en worden Nhamunda blauw of groen genoemd.
 
Laatst bewerkt:
Welkom!
Ook ik ben net weer terug van weggeweest.
Het blijft toch kriebelen :D
 
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Maar ook ik heet je graag van harte welkom op dit prachtige forum! :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan