Wat is er nieuw

Rare uitsteeksel uit vis.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jhagie
  • Startdatum Startdatum
J

Jhagie

Guest
Geen idee waar ik nu mee te maken heb.
Het lijkt een plantje dat uit de vis groeit.
Maar dat zal het wel niet zijn 😅

IMG_20201126_171957~2.jpg

Het is een stokje en dan op het uiteinde lijken 2 blaadjes.

Ga kijken of ik het beestje kan vangen en het eruit kan halen.

Ik heb geprobeerd het weg te halen maar het zit vast aan de huid. 😯
Net of het in de huid vast gegroeid is ofzo.

Hoi Jhagie, ik ben nog een beginneling in de aquariumwereld, maar heb me pas verdiept in ankerwormen. Zou het dat kunnen zijn?

Hoi Jhagie, ik ben nog een beginneling in de aquariumwereld, maar heb me pas verdiept in ankerwormen. Zou het dat kunnen zijn?
denk ik ook. Met pinchet eruit trekken. Pinchet zoveel mogelijk bij de schubben /tegen vis zetten en trekken. Goed andere vissen in de gaten houden. Heb je onlangs nog iets toegevoegd in je aquarium?

Medicatie moet je specifiek iets hebben voor ankerworm. Niet iets voor kieuwwormen ofzo.

Ik heb JBL Aradol Plus gebruikt, het was het enige middel specifiek tegen ankerwormen dat ik kon vinden. Het lukte mij overigens niet om de worm (als dat het was, heb nooit zekerheid kunnen krijgen) te verwijderen. Maar bij mijn visje zat het door de vin heen en de vis had er voorzover ik kon zien totaal geen last van. Dus ik heb 'm laten zitten na 2 pogingen en het aquarium behandeld met de Aradol Plus.

Tja ik heb ze eigenlijk ook nooit op een gup gezien en dat is natuurlijk ook wel een gefriemel op z on klein visje. Maar stokje met eierzakken zijn ankerwormen. Misschien dat deze zich al door het vinnetje had gevreten. Ik heb ze wel op me sluiers gehad maar dit is wat handzamer om eraf te trekken.

Is het nu van de vin af? Volg wel de gebruiksaanwijzing voor het geval het kreng ergens op je bodem is gevallen en ligt te wachten totdat er weer een nieuw slachtoffer langs zwem.

Hij zat op een rouwtetra, bijna net zo klein als een gup 🙂. Had er toen een topic voor aangemaakt, kun je nog de foto zien. Na verloop van tijd (paar weken) was het witte sliertje uiteindelijk wel weg. Het gaatje in de vin en de beschadiging door het pielen aan het sliertje zijn weer hersteld. Heb de hele kuur netjes gevolgd uit angst dat er nieuwe larfjes opgroeien. Weet ook niet hoe ik er aan ben gekomen, had in geen maanden nieuwe visjes toegevoegd, wel plantjes dus dan zouden er daarmee eitjes of larfjes moeten zijn meegekomen.

:DD Sorry rouw tetra. Mijn kennis van kleine visjes soorten is niet groot.

Had er toen een topic voor aangemaakt, kun je nog de foto zien.

Zoals ik het lees heb je het topic vanavond aangemaakt met een foto????

Zo, daar ben ik weer. Nee, mijn topic daarover is van 5 oktober. Ik weet niet hoe ik een linkje daarnaar kan plaatsen, maar als je zoekt op 'wormpje' dan vind je 'm wel. O, misschien dacht je dat ik de topicstarter van het topic was waar we nu in schrijven?

Sorry Jhagie, wilde niet jouw topic kapen 🙄. Ben wel benieuwd hoe het verder met je visje gaat en of meer visjes er last van hebben?

Ja inderdaad moeilijk te snappen maar denk dat ik het nu wel snap. Gup, rouw tetra, 2 TS ers met hetzelfde probleem en wat door elkaar loopt.. Nou ja wat voor visje het ook is maar hoop dat beide weer rond zwemmen zonder de worm 🙂

Dank voor deze samenvatting.👍

Hoe gaat het nu met de worm ;-) daar hoor ik niemand over

Sorry Jhagie, wilde niet jouw topic kapen 🙄. Ben wel benieuwd hoe het verder met je visje gaat en of meer visjes er last van hebben?
Geeft niet @Dommie ik hab 5 guppen met deze zo geheten ankerworm ding geval 😟. En ze zijn allen gister dood gevonden toen ik terug kwam van werk. 😔
Ik zal snel het middeltje ophalen en hopen dat ik de overige vissen kan behouden. 25 tot 30 jonge gupjes (ze zijn te snel om naukurig te tellen 😅😂)

O bah, dat is balen zeg. Je zult de gebruiksaanwijzing ongetwijfeld goed lezen maar nog even voor de zekerheid: die Aradol Plus is niet geschikt voor ongewervelden. (omdat op je foto zo'n mooie slak staat wilde ik toch even extra waarschuwen). Succes in ieder geval.

We hebben ook garnalen (Japonica's) in deze Aqua. Kunnen deze er dan wel tegen?

Nou we hebben de kuur afgerond en een paar jonge guppen er weer in gedaan.
Hopelijk is de ankerworm verdwenen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan