rasbora Erythromicron schuw

  • Onderwerp starter Tavenier
  • Startdatum

T

Tavenier

Guest
Hallo allen,

Ik heb sinds een week of twee een groep van 10 rasbora Erythromicron in een 60cm aquarium zitten.
Ik heb ze samen met een grote pluk javamos en een flinke bos Hottonia palustris. Ik moet zeggen dat ze alleen maar onder het javamos zitten verscholen de hele dag en als ik langs de bak loop schieten ze alle kanten op.
Hoort dit dat ze zo schuw zijn?

Ik zag trouwens ook dat 2 van de 10 een vergroeide ruggenwervel hebben. Eentje die loopt helemaal kronkelend op en neer over zijn lichaam en de ander loopt in een boog waardoor het lijkt alsof de vis zijn hoofd probeert aan te raken met zijn staart. Is dit erg? Of gaan ze op gegeven moment dood hieraan?

Groet Jitte
 
Dit zijn wildvang vissen dus die zijn sowieso een beetje schichtig.

Heb je drijfplanten?, een achterwand (zwart karton achter de bak is al genoeg, én een donkere bodem? Zo nee dan voelen ze zich niet echt prettig in je bak.

Ook vinden ze veel randbeplanting erg prettig.
 
Foto's plaatsen lukt momenteel niet maar de bak is dicht beplant, heeft een donkere achterwand en bodem. Ik heb geen drijvers.
 
Foto's plaatsen lukt momenteel niet maar de bak is dicht beplant, heeft een donkere achterwand en bodem. Ik heb geen drijvers.
Dan hebben we hier het probleem meteen te pakken. Drijvers toevoegen en dan komt het wel goed.
 

Terug
Bovenaan