Rasbora galaxy rode zweer?


OME_SJAAKY

Well-known member
Lid geworden
18 april 2022
Berichten
169
Leeftijd
24
Locatie
Utrecht
Beste leden,

Ik heb zojuist een 10 tal rasbora galaxy’s gekocht. Bij thuiskomst ontdekte ik bij één van hen een soort rode zweer aan zijn zijkant. Ook lijkt hij moeilijk rechtop te kunnen blijven zwemmen, zijn staart wil maar beneden zakken. Een van jullie een idee wat dit is?
B46E037C-1529-4150-97CF-09544154F547.jpeg


BB2B649C-D8F1-414A-9E9F-261C6786EE19.jpeg


En hier een video van het arme ding

Ik heb hem apart gezet, ik hoor het graag van jullie!
 
Niet zo mooi. :-/ Zou hem veel schoon water geven voor nu. Elke dag 90-100% verversing van zijn aparte bak (op temperatuur). Als hij nog eet: de verversing na het eten doen zodat de rest van de dag het water fris is. Kijken of hij zo uit zichzelf opknapt.

Zal bacterieel zijn. Niet meer bij de rest zetten zolang dit is, en als hij echt bergafwaarts gaat...... uitvaart regelen ben ik bang.

Heb je af en toe met vissen die je koopt. Niks aan te doen.
 
komt veel voor bij de uit de winkel gekochte galaxy's en meesten gaan eraan dood. Voordeel is dat je ze relatief makkelijk zelf kan kweken, deze zijn dan gelijk wat sterker.
 
Super bedankt voor de reacties. Hij doet het tot nu toe nog, gedraagt zich oké en eet goed. Ik zal hem goed schoon houden en hopen op jet beste. Dat makkelijke kweken had ik gelezen. Leuk! Ik heb een filmpje van wat “verdacht gedrag” ik zal hem zo even posten, ik denk dat het paaigedrag is? Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Gr Sam
 
vanavond pakt de zieke vis wel wat voer om het vervolgens telkens uit te spugen…

Verder is dit het filmpje van dat gedrag waarvan ik het op zn minst opmerkelijk vond?


Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen.

Gr. Sam
 
Ik ben geen kenner, maar dit lijkt mij het gedrag van twee mannen die aan het beslissen zijn wie hier de baas is.
 
Ah zou ook goed kunnen,

Over de zieke vis, dit gaat met de dag beter! De rode plek groeit dicht, hij wordt minder mager, blijft eten en wordt minder mager.

Hopelijk blijft het beter gaan!
 
Vandaag vond ik meneer voldoende aangesterkt om bij de rest te mogen. Het wondje is er nog wel, alleen een stuk kleiner en niet meer rood. De stress van het alleen zitten leek mij op den duur ook niet echt mee te helpen voor herstel.

Hij is nu helemaal blij bij de rest en heeft zich lekker volgevreten aan artemia!

Groetjes Sam
 

Terug
Bovenaan