Wat is er nieuw

Rasbora Galaxy

Preghter

Well-known member
Lid geworden
1 juli 2021
Leeftijd
40
Hallo, mijn parel Danio’s verstoppen zich continu in mijn nieuwe aquarium. Ik heb voorheen een 60cm ruim beplante bak gehad waar mijn danios (11stuks) continu op de voorgrond waren. Ook bij waterwissel ed zwommen ze rondom mijn handen.

Nu in mijn nieuw bak 100x40x30 heb ik mijn school uitgebreid naar 40+. Deze bak is ook ruim beplant. Echter zie ik nagenoeg geen vis zwemmen. Alleen tijdens voedertijd zie ik ze, wanneer ik de woonkamer binnenkom schieten ze weg en zijn ze amper zichtbaar.
Is het een idee om de school uit te breiden of een school corydora erbij die wat minder schuw is? Ik heb 5stuks pygmea en 4 otocynclus als overig bestand. Pygmea zijn ook redelijk schuw, dacht aan de cory panda bv. Of de school pygmea uitbreiden?

Graag jullie tips. Alvast bedankt

Het is zeer wel mogelijk, dat de VERLICHTING in je nieuwe bak de oorzaak van het schuwe gedrag van de vissen is. Je kunt dat gemakkelijk controleren: Leg ter linker of rechterzijde een wit vel papier over 30% van je bak, dus onder de verlichting.
Als de vissen zich daar dan WEL gaan verzamelen en gewoon hun ding doen, dan is de sterkte van de verlichting, ( lumenstroom) OF de kleurtemperatuur ( Kelvingetal) te hoog! Dus als je Leds hebt kun je stapsgewjs dimmen, elke 2 weken een beetje , net zolang tot je planten nog wel goed groeien en je vissen zich ook gewoon laten zien!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan