Re-Start DenDaff 110x70x55


Ik heb een voorkeur voor een donkere bodem omdat dat meer contrast geeft met het groen van de planten. De manen zijn prachtig.(y)(y)
 
Gaat het goed met de combi Apisto en de Cory s want ik denk dat als de Apisto s kleintjes hebben ze best wel agressief kunnen doen tegen de bodemvissen.
 
Gaat het goed met de combi Apisto en de Cory s want ik denk dat als de Apisto s kleintjes hebben ze best wel agressief kunnen doen tegen de bodemvissen.
tot hier nog geen problemen mee gehad.
Voldoende schuilplaatsen tussen planten/hout/stenen.
Maar ook nog geen kleintjes gehad tbh :)

Wel leuk om te zien, elk apisto vrouwtje heeft haar eigen vast plekje in de bak
 
Gelukkig maar en inderdaad zullen veel verstopplekken een pre zijn.
 
lang geleden dat ik hier nog wat gepost, bak staat er nog hetzelfde bij.
Hoop tegen eind vh jaar inrichting vernieuwd te hebben.
Bodem en achterwand blijven.
Vissen blijven.
Verder alle planten, lavasteen, hout er even uit.

Moraine keien gekocht, eerste puzzelwerkje:

IMG_2127.jpg


suggesties van jullie? Ik heb het gevoel dat het geheel wat laag blijft (bak is 70 hoog).
Bedoeling is om links-achter valisneria te planten.
Tussen de linker stenen moet grind, hier eventueel mosje/grasje.

Verder nog tijgerlotus, anubias, ... die ik zou kunnen recupereren, maar ben ik nog niet uit :)
 
Succes met de herinrichting.
 
Paar keer langs de opstelling gelopen... was niet tevreden van linkerkant, wat hoogte proberen te brengen.
Rechtopstaande steen ga ik wel moeten lijmen voor wat stabiliteit, welke lijm gebruiken jullie hiervoor?
Heb de standaard plantenlijm liggen, maar weet niet of dit geschikt gaat zijn.

Tips altijd welkom :)

scape2.jpg
 
Nooit bij de hand gehad, maar denk dat je het ook wel kunt kitten.
 
2e opstelling vindt ik mooier, met een paadje zo tussen de 2 stenen formaties.
Zou je niet tussen de stapel links wat hout kunnen klemmen en zo de hoogte in kunnen gaan ?
En hoge planten links en dan naar rechts aflopend van hoogte ?
 
plantenlijm is volgens mij gewoon secondelijm en prima bruikbaar. Beetje filterwatten ertussen steken en dan wat lijm drupppelen.
 
1 sec lijm op basis van cyanoacrylaat en wat filterwatten of kleine propjes keukenrol ertussen. Laten drogen en het zit muurvast.
 
een trage work in progress hier.. beetje druk geweest met andere zaken.
Ondertussen wat hout gekocht om extra hoogte te maken (bak is 70 hoog totaal - met +50 cm water)
Enkele voorbeeldjes gemaakt, wat denken jullie?

Voorbeeld 1:
scape1.jpg


Voorbeeld 2:
scape2.jpg



Voorbeeld 3:
scape3.jpg


Gr,
DenDaFF
 
mijn voorkeur is ook nummer 3 op dit moment.
Links achter wat valisneria of andere hoge plant.. rest ben ik nog niet uit, iemand suggesties? =-)
 
Zou met epifyten gaan werken zoals anubias/bolbitus/javavarens en dan een driehoekscape realiseren, afhankelijk van waar de bak komt te staan natuurlijk
 
Zou met epifyten gaan werken zoals anubias/bolbitus/javavarens en dan een driehoekscape realiseren, afhankelijk van waar de bak komt te staan natuurlijk
thx, dat is zeker een optie, huidige anubias groeit letterlijk de bak uit :D
Driehoek idd mogelijk, zicht op bak is vnml aan voorkant en rechterkant
 
Hoi,
hier even een update.
Paar weken moeten wachten om hout in te wateren, is er nog een panty aan te pas moeten komen. Had geen geduld meer :)
Nu wachten en hopen dat de planten aanslaan.
Feedback much appreciated!
Bij deze:
IMG_2631.jpg
 
Als die panty er maar zo snel mogelijk uit gaat.:) De bak is een beetje flets, een paar rode planten zou helpen denk ik.
 
Als die panty er maar zo snel mogelijk uit gaat.:) De bak is een beetje flets, een paar rode planten zou helpen denk ik.
Thx, momenteel rode tijgerlotus maar mag idd wat kleur bij. Even zien wat dit doet eerst nu
 
Ik zou de volledige scape enkele cm naar rechts opschuiven zodat je er nog net gemakkelijk met je hand tussen kunt om raampjes te reinigen en(of) er eventueel een hogere plant te zetten.
Denk ook dat je hout net iets verder uit elkaar mag om de V-vorm /diepte zicht te benutten .

Altijd moeilijk om iemand anders zijn bak te beoordelen zonder te weten wat of waar je de nadruk wilt op leggen is het op je hardscape(hout) dan is (meer)schuiven aangewezen of word het de plantenmassa tussen je hout .
Je gewenste eindresultaat speelt hierbij nog een rol.
Kijk eventueel ook eens naar de gulden snede of 1/3 regel om je sterke punten te accentueren .
 

Terug
Bovenaan