Wat is er nieuw

Rechtstreekse hulp nodig..

• Onderwerp starter Onderwerp starter MikeLiebers
  • Startdatum Startdatum
M

MikeLiebers

Guest
Het is begonnen, de herst...

Ik ben opzoek naar walnoot/beuken/eiken bladeren, ook ben ik opzoek naar elzenproppen.

MAAR nu, ik lees er heel veel over...
Moet ik de bladeren uitwassen? Of moet ik ze laten drogen? Moet ik de bladeren groen of nou net donker plukken?

Zo ook bij elzenproppen, wassen? of alleen laten drogen?

Graag hulp gezocht..

Met vriendelijke groet,
Mike

MikeLiebers zei:
Het is begonnen, de herst...

Ik ben opzoek naar walnoot/beuken/eiken bladeren, ook ben ik opzoek naar elzenproppen.

MAAR nu, ik lees er heel veel over...
Moet ik de bladeren uitwassen? Of moet ik ze laten drogen? Moet ik de bladeren groen of nou net donker plukken?

Zo ook bij elzenproppen, wassen? of alleen laten drogen?

Graag hulp gezocht..

Met vriendelijke groet,
Mike

Zo moeilijk zoeken toch niet?

Blaadjes van de haagbeuk ,die los hangen.
Eikenblad ,ook genoeg. en beukenblaadjes.

Kijk eens in een park, staan wel verschillende bomen.
Alles wat je plukt,eerst wassen.
Dan tussen keukenrol leggen.
Drogen doe ik op de lichtkap. van het aquarium.

elzenproppen die aan de boom hangen, alleen plukken als ze al "klaar zijn" dan kun je ze zo gebruiken.

Wat is het nut van bladeren in je bak? ???

Bertus geeft het ook al aan dus. Goed wassen en drogen laten. Het verlaagd de ph iets in de bak en moet goede stoffen bevatten tegen bepaalde bacterien.
Ook worden de blaadjes graag gegeten door garnalen en kreeften.

Ik las net op internet dat je elzenproppen nou net NIET moest wassen omdat de werkzame stoffen dan eruit gingen..

Nou ik doe ze toch niet ongewassen in de bak ivm uitlaatgassen die er op kunnen zitten en andere rare stoffen die hier door de lucht vliegen.
Ik wil met de gevoelige garnalen geen risico lopen hoor. Maar het is aan jou verder om zelf te bepalen wat je gaat doen voordat je ze in je bakje doet.

Ik spoel daarentegen niks uit nee, niet koken, niet wassen. Ben ik veel te lui voor 😉

Maar je zou het eventueel met niet te warm water wel kunnen spoelen. Voor beestjes/schimmeltjes en zo. Uitlaatgassen en zo worden volgens mij opgenomen in bladeren, weet ik niet precies hoe dat zit hoor. Maar daarom pluk in de lente 🙂 in de herfst worden ze al geel/bruin en zitten ze vol met troep wat opgehoopt is in de bladeren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan