Record 80/Ciano 80 (Albert.K)


Eens een upload. Het foto's maken valt me altijd weer tegen. Het maken van scherpe foto's blijft lastig vind ik.
Het enige dat er is veranderd is dat ik de valisneria eruit heb gehaald en daarvoor wat lage beplanting er in heb gedaan. De naam ben ik even kwijt.

De eerste 2 foto's zijn een overzicht.



841185albert.k_0_85_aquaforu.jpg

585234albert.k_0_85_aquaforu.jpg



De borelli vind ik een mooi beestje, zeer rustige vis en kan soms mooi blauw eruit zien
877133albert.k_0_85_aquaforu.jpg


Er zitten twee schooltjes in de middenlaag van 8 vissen per school, de neontetra's en de zwarte fantoomzalm. De laatste vind ik wat overheersen t.o.v. de tetra's. Was dus niet zo'n goed idee. Dit laat ik zo maar wordt niet meer aangevuld als ze uitvallen.
575853albert.k_0_85_aquaforu.jpg


Onderstaande plant is toch de Echinodorus ozelot?
376855albert.k_0_85_aquaforu.jpg


Nog twee foto's van de borelli man en een vrouwtje.
Er zitten twee vrouwtjes in maar die zie je weinig. Ze zitten veel verscholen tussen het hout en de planten.
689918albert.k_0_85_aquaforu.jpg

433875albert.k_0_85_aquaforu.jpg


Dit waren mijn foto's die ik vandaag heb gemaakt.

groeten

Albert
 
Ik ben hier ook een kijkje komen nemen.... mooi beplant aquarium!

Was ook even van plan een A. Borelli mee naar huis te nemen maar mijn diamantzalmen houden van goed warm water en voor de borelli hoeft het niet zo warm te zijn...heb ik me laten vertellen.

Ken je de naam van dat mooi voorgrondsplantje?
 
Lekkere wilde bak daar houd ik wel van :)
 
Mooi beplant. Lekker oerwoudje! En het blijft een mooie borelli!
 
mooie foto's!
 
Bedankt voor alle positieve reacties, die ik van jullie krijg. Als er wat op en aanmerkingen zijn om mijn bak te verbeteren mag ook.
Ik heb een ciano emotion van 80 cm breed. Door de grootte van het aquarium ben je toch wel wat beperkt merk ik.

Vandaag weer wat foto's gemaakt, ik heb de laatste tijd er wat hout uitgehaald en de planten wat gesnoeid.
De bak werd wat vol en erg rommelig.
Er zitten nu 14 neon(diamant) tetra's in en nog vijf zwarte fantoomzalmen, als scholenvissen.
De laatste heb ik enkele malen aangevuld vanwege sterfte, maar dat ga ik nu niet meer doen

Eerst maar wat foto's.
De eerste is een totaaltje.
In het midden, boven aan, zit er een plant vast gegroeid aan de achterwand, (Pogostemon stellatus octopus) vind ik zelf wel mooi.
Iets daaronder zit ook een (kleine javavaren) op de wand. Deze plant heb ik gehad maar vond hem te groot worden en toen eruit gedaan. Is na enkele maanden toch weer terug gekomen. Deze plant is op de foto nog niet te zien.

252754_0_82_img_2842.jpg



De linker kant van mijn aquarium, met als plant de echinodorus ozelot op de voorgrond en de Pogostemon stellatus octopus erachter met de Rotala Rotundifolia er rechts naast.

955277_0_82_img_2835.jpg


Enkele bewoners waaronder mijn apistogramma borelli.

372249_0_82_img_2846.jpg


Een oude marmerbijlzalm, het lijkt wel of deze vis staar heeft. Hij heeft een wit vlekje op/in zijn oog.

551436_0_82_img_2839.jpg


Dit is nog een otocinclus die ik in mijn aquarium heb, hij is al een tijdje alleen. Volgens mij heb ik deze al twee of drie jaar waarvan ik er toen vier van heb gekocht. Ik weet niet of ik ze aan moet vullen, misschien dat jullie er een mening over hebben.
In het verleden heb ik deze vissen weleens aangevuld tot weer een groepje van vier, maar mijn ervaring is dat er vrijwel meteen ��n of twee dood gaan. Dat weerhoud mij ervan om ze aan te vullen

612799_0_82_img_2841.jpg


Van deze Pangio kuhlii's (is dit de juiste benaming) heb ik vier van in mijn aquarium. Je ziet ze niet veel maar kom ze toch weleens tegen. Deze heb ik gekregen van mijn buren die hun aquarium hebben opgeruimd. (Vanwege verhuizing)

399487_0_82_img_2844.jpg


Meneer Borelli

912473_0_82_img_2852.jpg


Mevrouw Borelli. Ik had twee vrouwen maar ��n is er overleden, want ik zie haar al een tijd niet meer en kan haar ook niet vinden.
Deze man en vrouw zitten nu al een tijdje bij elkaar, het territorium is nu verdeeld dus, lijkt mij, kan ik er geen tweede vrouw meer bijzetten.

873442_0_82_img_2864.jpg


Deze jonge/kleine marmerbijlzalmen in november gekocht, maar ik vraag mij af of dit wel marmerbijlzalmen zijn, of het is een zilverbijlzalm (Gasteropelecus sternicla).

744158_0_82_img_2865.jpg


Het schooltje neontetra's. Alleen ze blijven niet stil zitten voor de foto.

984949_0_82_img_2847.jpg



Dit waren voorlopig mijn foto's weer.
Ik heb wel veel kleine schijfslakjes in mijn bak, daarvoor anatoma helena's er in gedaan. Later las ik hier op het forum dat deze slakken te klein zijn voor de helena's. Af en toe haal ik deze er dan maar handmatig uit als het er teveel zijn, ze zitten nogal veel op de ruit.



groeten Albert
 
Mooie gevulde bak, hoor!

Ik heb geen opmerking of aanmerkingen, enkel dat ik je borelli man nog steeds super vindt! :smitten:
 
blijft extra leuk om naar te kijken door de borelli's :)
mooi man
 
Mooi gevuld aquarium en oogt zeer fris...
Tja, otocinclusjes zijn leuk, heb ze ooit gehad, maar ik kon ze ook niet lang houden.
Geen idee meer wat dat laag voorgrondsplantje is?
 
Even wat nieuwe totaal foto's plaatsen. Er is eigenlijk niet veel veranderd, soms is er een visje dood gegaan en weer aangevuld.
Dan weer doen de planten het wat minder, die ik dan weer bijkoop.

Laatste tijd wel wat last van groene draadalg. Een tijd geleden is er 1 reflector uitgehaald (Had er ook maar 1), dat heeft de alg wel verminderd maar is niet geheel weg
Verlichting van de week vermindert van 9.5 naar 8.5 uur en vandaag de jbl nature, die ik achteraan had staan vervangen door een dennerle tropical.
Voorin staat een jbl color.
Het licht is wat roder maar ik vind het wel mooi staan en hopelijk helpt het tegen de draadalg.
Van de week een waterwissel met wat snoeiwerk gedaan.


De onderstaande foto is met de nature lamp, nog voor het snoeien

224545_0_82_img20160811wa0001.jpg


Deze foto na het snoeien met de nature lamp
224568_0_82_dsc_0282.jpg


Onderstaande foto met de dennerle lamp. Ik vind het wel wat hebben, ik heb de indruk dat het wat rustiger oogt.
846157_0_82_dsc_0283.jpg


Dit zijn voorlopig mijn foto's weer

groeten

Albert
 
Van de week een nieuw stuk hout in mijn aquarium gedaan.
De andere twee eruit gedaan, zaten wat onder de alg, maar werden ook wat zacht. Het werd dus tijd voor een nieuw stuk.
Maar goed, hier de foto's, ook enkele foto's van de vissen, ben benieuwd of ze scherp zijn, want dat vind ik nogal lastig


698675albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


453357albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


836247albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


944158albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


233384albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


783188albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


235895albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


326948albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


188155albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


285575albert.k_0_85_16_sep_201.jpg


groeten Albert
 
DSC_0325.JPG
DSC_0325.JPG
DSC_0345.JPG


DSC_0336.JPG


DSC_0347.JPG


DSC_0331.JPG


Wat foto's genomen met de telefoon, ook via de telefoon op het forum geplaatst.
Valt niet mee, maar lukt wel.
Ben deze week van plan om eens flink de schaar er in te zetten.
Het is nogal een oerwoud geworden, de stroming wordt dan hopelijk wat beter waardoor ik hoop dat de draadalg ook wasmiddel wordt.
 
Moo hoor zo'n volle bak. Zonde dat het gesnoeid moet worden.
Maar ja, het is wel eens nodig.
 
Je Ciano is echt geweldig. Je rekord800 uit de eerste foto's oogt inderdaad wat druk. Teveel verschillende soorten planten en teveel vis maakt het een druk geheel. Vind de bak wel mooi maar je Ciano knalt er echt uit!
 
Zo, dat noem ik nog eens een positieve reactie, bedankt daarvoor.
 
Zo'n volle bak vind ik niet altijd mooi, maar hier dan weer wel, lig teen beetje aan de bak.
Nog wel een vraagje; hoe krijg jij de foto's geupload vanaf je telefoon? Via het af zelf of via een andere app?
En om op je april vraag terug te komen, mits je ze nog hebt, ik denk zelf aan de carnegiella marthae
 
Gisteren maar eens flink gesnoeid. Wat een werk, ben er toch 4 uurtjes mee bezig geweest.
Ik vind zelf dat het resultaat er wezen mag. onderstaand het begin. De Braziliaanse klimop eruit, wat inkorten en uiteindelijk terugplaatsen



IMG-20161103-WA0000.jpeg


Hierna wordt het wat lastiger, omdat het zicht slechter wordt

IMG-20161103-WA0004.jpg


IMG-20161103-WA0006.jpg
Alle planten zijn eruit geweest, gesnoeid en terug geplaatst
De echinidorus ozelot is naar achteren gegaan en pogostemon is naar linkse voor gegaan

Uiteindelijk onderstaand is het resultaat
IMG-20161103-WA0009.jpg


Bovenstaande foto was gisteren.
DSC_0351.JPG
Deze foto is van vandaag, ik twijfel of ik er nog een stukje hout in ga doen
 
Even wat foto's, het is tenslotte een fotoalbum
De Borelli man op het Vivarium gekocht.


DSC_0370.JPG


DSC_0370.JPG
DSC_0369.JPG
DSC_0371.JPG
DSC_0370.JPG
DSC_0369.JPG
DSC_0366.JPG
DSC_0359.JPG
DSC_0370.JPG
 
Ziet er erg mooi uit! Ook je A. borelli zien er erg goed uit. Ze lijken wel in paarstemming te zijn.

Die bijlzalmen die je hebt bijgekocht zijn de Carnegiella myersi. Toen ik nog niet zo lang met de hobby bezig was, werden deze mij ook verkocht als jonge marmerbijlzalmen. Na verloop van tijd bleek dat ze op die lengte bleven en helemaal geen gemarmerd uiterlijk hadden. Wel zijn het leuke visjes.
 
Dank voor de reactie. En het klopt, niet alle bijlzalmen zijn marmerbijlzalmen, er zitten enkele Carnegiella myersi tussen. Vorig jaar gekocht bij Vivarium als bijlzalmen.
Het belangrijkste is dat ze het naar hun zin hebben en ze zijn er nog, ik denk dus dat ze het prima hebben in mijn bak.
De foto's geupload met de telefoon, met de computer gaat het toch beter.
 
Schitterende bak Albert, en mooie vissen:petjeaf:
 
Leuk om eens een andere Ciano te zien. Je kan er zo leuk de hoogte mee in! Aparte dimensies hebben deze bakken, dus extra lastig om er iets leuks van te maken!
 
Enkele nieuwe foto's van mijn bak, een update dus.
Planten zijn wat groter geworden, en er zijn enkele otocinclussen bij gekomen.
Verders geen veranderingen.
En van de week op een avond, met een statief foto's gemaakt en ik vind de foto's die ik gemaakt heb aardig scherp.

IMG_3262.JPG


IMG_3243.JPG


IMG_3252.JPG


IMG_3237.JPG


IMG_3241.JPG
 
Mooie foto's en bak Albert!
 
Het schooltje neon diamant aangevuld tot twintig stuks. Dit om een mooie/volle groep te krijgen.

DSC_0405.JPG


DSC_0404.JPG
 
Mooie bak. Je drijfplanten, achterwand en stengelplant geven een echt jungle gevoel.
 
Mooie groene bak Albert:thumbs:.
 
Staat er mooi bij!
 
Bedankt voor alle positieve reacties. ik zie nu dat de planten al weer aardig gegroeid zijn als ik deze foto's zie.
De rode lotus heb ik alleen helemaal gesnoeid. Ergens vind ik deze plant er ook niet zo in passen,
het kan dus zijn dat hij er helemaal uit gaat. maar ja, ooit eens van vrienden van ons gekregen.
 

Terug
Bovenaan