Red Neritina vittina waigiensis -> rensslak?


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Heeft iemand deze slak of ervaring ermee?

Ik kan er vrij weinig over vinden. Ik heb wel een winkel gevonden die ze verkoopt en informatie gevraagd.

Het enige dat ik vind is familie van de rensslak....
Rustig laten overwennen en een aquarium dat dicht is.
20liter per slak.
20-30 graden.

Mare niet wat ze eten?!? Niet dat ik dadelijk het soort slak heb die niet de dode maar juist levende planten gaat opvreten.

Alle credits gaan na @stefanC voor me te wijze op deze soort slak. I love rood
FB_IMG_1522677489167.jpg


Zaak wat ze verkoopt staat op de foto.
 
https://www.garnelenhaus.com/garnelenhaus/red-nerite

https://www.pro-shrimp.co.uk/snails/1729-red-nerite-snail-vittina-waigiensis.html

Vooral algen op het menu. Geen planten alleszins als ik het zo lees.
Zoals andere nerite slakken zullen hun eitjes niet ontwikkelen in zoetwater. (de eitjes kunnen soms wat storend zijn omdat ze niet zo makkelijk te verwijderen zijn)
Lijkt me zeer vergelijkbaar met andere neritina slakken (de soort die ik heb is meer oranjerood met verschillende motiefjes).

Je kan ook eens kijken naar clithon slakjes. Die blijven iets kleiner, zien er ook wel leuk uit met hun horentjes, je vindt ze ook in verschillende kleurtjes en het zijn zeer goede algeneters.

horned-nerite-snail-mixed-clithon-sowerbyana.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zoek eigenlijk appeltjes maar schijnbaar zijn die niet te koop in winkels wegens een verbod op import en nu zag ik deze en gaat me hoofdzakelijk dat ze puin ruimen. Ik heb niet veel algen in de bak.

Ik heb wel zo in groepen appelslakken gevonden maar vind nu de rode erg mooi. Vandaar dat ik ben gaan zoeken na meer informatie en een verkoopadres maar je vind er erg weinig over.
 
Oh ze planten zich voor in brak is het vermoeden dat scheelt wel ivm een overschot aan slakken.
 
Jazeker en ophalen haha dus uitkiezen :D
 

Terug
Bovenaan