Wat is er nieuw

red sakura's met vuurgarnalen kruisen?

Elsie

Well-known member
Lid geworden
31 mei 2011
Ik las op een website dat sommigen dit doen om hun vuurgarnalen wat meer op kleur te krijgen maar nu zei de man in de LFS dat dit de kleur net enorm verzwakt.
Dus wat is het nu?
Mijn plan was 30 vuurgarnalen en 5 red sakura's te kopen en ze bij elkaar te houden

Sakura's zijn toch gewoon heeeel fel donker rode vuurgarnalen?
Maar ik snap nooit waarom mensen ze gaan combineren? Als men de fel rode wilt kan men toch meteen sakuras nemen?

Sakura's kosten 1,10 en vuurgarnalen 0,50 dus dan zou ik er daar een hele hoop meer van kunnen nemen.

Kan je beter enkel een stuk of 15 Sakura's kopen in mijn ogen.
Als het goed is kweken ze toch heel snel en heb je er vanzelf in no-time een heleboel.

Als je het leuk vind om er de tijd voor te nemen kun je de vuurgarnalen opkweken tot de gradatie red sakura. Moet je wel gaan uitselecteren.

Red sakura toevoegen kan, en dan gaat het in theorie iets sneller. Beter doe je het dan gerichter; van de vuugarnalen neem je vrouwtjes en van de sakura een enkel of een paar mannetjes. Dan weet je zeker dat al je nakomelingen het sakura genen hebben. (dat is hoe de pro's het aanpakken)

Als de kosten niet het probleem zijn, en wilt gewoon gelijk mooie garnalen, dan neem je gewoon alleen sakura. Overigens is het verstandig om ook dan te blijven selecteren om e.e.a. goed op kleur te houden.

Het is maar net de vraag welke genen door worden gegeven, en dit zal per individu verschillen. Maar als je sakura bij vuurgarnalen zet heb je in theorie meer rode genen en zal daar dus meer rood uit komen.

Ik heb zelf alleen vuurgarnalen gekocht en nooit uitgeselecteerd, deze heb ik een jaar of 8 geleden gekocht en een groot gedeelte van de groep heeft nu een rooddekking die "sakura" genoemd zou mogen worden, maar er zitten natuurlijk ook vrij bleke mannen tussen.

Dargine zei:
Het is maar net de vraag welke genen door worden gegeven, en dit zal per individu verschillen. Maar als je sakura bij vuurgarnalen zet heb je in theorie meer rode genen en zal daar dus meer rood uit komen.

Ik heb zelf alleen vuurgarnalen gekocht en nooit uitgeselecteerd, deze heb ik een jaar of 8 geleden gekocht en een groot gedeelte van de groep heeft nu een rooddekking die "sakura" genoemd zou mogen worden, maar er zitten natuurlijk ook vrij bleke mannen tussen.

En dat is nog steeds dezelfde groep? Je hebt sindsdien geen 'vers bloed' toegevoegd?

BlackTurtle zei:
Sakura's zijn toch gewoon heeeel fel donker rode vuurgarnalen?
Maar ik snap nooit waarom mensen ze gaan combineren? Als men de fel rode wilt kan men toch meteen sakuras nemen?

Dat zijn de donker rode zeg maar. De Vuurtjes zijn stukken goedkoper in de regel en daarom nemen veel mensen die denk ik zo.
Je blijft wel selecteren bij deze garnaal en zal ook best veel kleurloze gaan krijgen.
Beste is vaak om nieuw bloed af en toe aan de groep toe te voegen.
1,10 is op zich niet duur voor een echte Sakura maar ook daar zie je veel verschil in kwaliteit en in gradaties.

kellemes zei:
En dat is nog steeds dezelfde groep? Je hebt sindsdien geen 'vers bloed' toegevoegd?

Begonnen met 10, aan het begin vrij kleurloos, toen ik er vissen bij deed werden ze meteen veel roder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan