Red sea max 500S van babysnake


Vandaag nog 4 baarsjes geteld, het licht is wel nog maar net aan, dus er kan er nog 1 of 2 tevoorschijn komen maar ik vrees er voor. Veel zoekwerk verricht en ik kom tot het besluit dat ik te maken heb met grove zeestip (cryptocaryon)
Nu ben ik op zoek naar een medicijn waar mijn lagere dieren en garnalen niet van weten. Ik kom op deze voogle uit. https://www.easylife.nl/producten/zoutwater/visgezondheid/voogle. Iemand ervaring mee?
Dat is en blijft voor mij het beroerdste van de hobby.. nieuwe vissen inzetten. 95% van de zaken doen niet een quarantaine.. dejong (groothandel) ook niet.. en dat maakt inzetten van dieren gewoon een gok.

Hoop dat de rest heel blijft man, maar aan dit soort dingen kan je helaas niets doen.. ik heb ook een dokter gekocht die gezond leek maar velvet mee droeg, heeft me halve bestand gekost in een paar dagen.
Helaas zware dagen, hele dag werken en hopen dat er nog vissen in leven zijn als je thuis komt. Dat is nu goed gegaan maar weet niet of het zo blijft.
 
IMG_20240416_210754127.jpg
geweldig mooie en fascinerende vis, jammer dat zijn komst overschaduwd wordt door de dood van de 4 baarsjes.

Ik heb een fles easylife Voogle besteld waar ik de bak mee ga behandelen. Daarna zie ik hoe het verder moet.
 
Met voogle heb ik helaas geen ervaring, ik hoop dat het helpt voor je en dat je het een halt kan toeroepen.
 
Laatst bewerkt:
IMG_20240422_202228212.jpg

Daar wordt ik niet vrolijk van. net nu ik dacht dat het stabieler was zie ik vandaag dit, morgen is die dood veronderstel ik, de rest van de school zit ook verstopt dus ook terug ziek veronderstel ik. De Salarias heb ik vandaag ook niet gevonden.
 
Ik vrees nog steeds grove zeestip (cryptocaryon).
2 vissen verwijderd, ik zie niets meer zwemmen buiten de anemoonvis en de garnalen,:cry::stom:
 
Dank jullie. Tijdens het voederen kwam er toch nog 1 baarsje tevoorschijn, deze ziet er momenteel gezond uit.
Zeker enorm balen idd Frans, hoop dat je nog iets overhoud in ieder geval.
Ik weet niet zeker of op dit moment vissen overhouden de beste optie is eigenlijk. Het vertraagd het proces, het gaat veel langer duren voor ik terug vissen bij kan zetten, ik zou een quarantaine periode moeten aanhouden (vroeger deed ik dat ook maar een mens wordt daar laks in als het goed gaat), met alsnog het risico dat dieren toch nog besmet raken. Grove zeestip kan schijnbaar niet zonder gastheer, zodoende lang genoeg geen vissen in de bak zou het probleem oplossen maar nu bestaat het risico dat het aanwezig blijft.
Het beperkt ook nog de keuze voor een nieuw bestand maar dat is nog niet aan de orde.
 
Ik zou tegen een verkeerde ziekte aan het vechten kunnen zijn, mogelijk gaat het om brooklynella besluit ik na een avondje onaangename visziektelectuur.
 
Soms blijft het ook gewoon gissen šŸ¤·ā€ā™‚ļøik had onlangs ook een aantal uitvallers wat begon met wat ik dacht stip. De blauwe dokter had wel duidelijk wat stippen maar die zwemt gewoon nog steeds rond.
Eigenlijk gaat het nu weer heel goed dus wat het geweest is weet ik nog steeds niet.
 
Er is tijdens het voederen nog een pyjamabaarsjes tevoorschijn gekomen, schijnbaar volledig gezond.
Plan van aanpak nu. Dit weekend zet ik een quarantaine bak op, daar ga ik de vissen( als ze nog leven) de juiste behandeling in geven. En het aquarium blijft de komende paar maanden zonder vis (ik moet even terugzoeken hoelang de incubatietijd was) zodat de ziekte zeker uitgestorven is.
 
Ga je de nieuwe vissen dan ook een quarantaine geven Frans? Om in ieder geval even te kunnen bekijken of ze wat onder de leden kunnen hebben.
 
Ga je de nieuwe vissen dan ook een quarantaine geven Frans? Om in ieder geval even te kunnen bekijken of ze wat onder de leden kunnen hebben.
Ja, vroeger deed ik dat ook, ook met mijn koralen en daarvoor met zoetwater vissen deed ik dat, maar een mens wordt te laks en het gaat meestal wel goed, zo zie je maar weer
 

Terug
Bovenaan