Gertbl
Well-known member
- Lid geworden
- 24 februari 2009
- Leeftijd
- 39
- Website
- www.pterophyllumnederland.com
Na jaren toch te twijfelen of zeewater aquarium wel wat voor mij zou zijn, toch de overstap gemaakt. Sinds begin februari een Blue Marine reef 120 opgestart. Begonnen met een scape gemaakt van AF Rock en later toch nog vers levend steen ingebracht. Tijdens de eerste weken eerst veel bruine alg aanslag op de stenen en ruiten. Bij inbreng van het eerste levend steen en de Trochus histrio slakken, werd de bak van helder naar troebel en heeft wel even geduurd. Bij inbrengen van 3kg extra levend steen zag ik de bak al wat opklaren en na inbrengen van de eerste koralen was het een kwestie van een paar dagen dat de bak helder werd.
Techniek:
Aquarium: Blue Marine Reef 120
Skimmer: Blue Marine skimmer 200
Opvoerpomp: Aqua Medic DC Runner 800
Stromingspomp: Jecod SLW-10
Verlichting: Red Sea reefled 50
Bewoners:
3 Trochus histrio
3 Engina mendicaria
2 Cerithium caeruleum
Koralen zijn voornamelijk lederkoralen en daarnaast een Parazoanthus gracilis. Een gele bali poliep.
Waterwaardes:
Zout: 35ppt
Temp: 25,3
pH: 8,2
KH: 10
NH3: 0
NO2: 0
NO3: 20
PO4: 0,03
Cal: 390
Mag: 1200
Even foto van de bak zoals die er nu bij staat. Foto’s gemaakt met de app Lightroom, omdat ik anders alleen maar blauwe foto’s krijg.
Techniek:
Aquarium: Blue Marine Reef 120
Skimmer: Blue Marine skimmer 200
Opvoerpomp: Aqua Medic DC Runner 800
Stromingspomp: Jecod SLW-10
Verlichting: Red Sea reefled 50
Bewoners:
3 Trochus histrio
3 Engina mendicaria
2 Cerithium caeruleum
Koralen zijn voornamelijk lederkoralen en daarnaast een Parazoanthus gracilis. Een gele bali poliep.
Waterwaardes:
Zout: 35ppt
Temp: 25,3
pH: 8,2
KH: 10
NH3: 0
NO2: 0
NO3: 20
PO4: 0,03
Cal: 390
Mag: 1200
Even foto van de bak zoals die er nu bij staat. Foto’s gemaakt met de app Lightroom, omdat ik anders alleen maar blauwe foto’s krijg.