regenboog garnalen

  • Onderwerp starter A. Huibregtse
  • Startdatum

A

A. Huibregtse

Guest
Begin mei heb ik mijn nieuwe aquarium in gebruik genomen. Na deze goed in te hebben gedraaid, wil ik vanaf half juni beginnen met het plaatsen van garnalen e.d. Mijn interesse is gewekt in de regenboog garnaal, vanwege de diversiteit aan kleuren. En daar gaat nu mijn vraag over. Wanneer je verschillende kleuren hiervan in 1 aquarium onderbrengt, krijgen de nazaten hiervan dezelfde mooie kleuren als de ouders ??? Of vindt er vermenging van de kleur van de ouders plaats, waardoor je op de duur alleen nog maar bruine/grauwe nazaten krijgt ???
 
Je zal denk ik goed moeten uitselecteren zoals ook bij bv de Vuurtjes dat het geval is.
 
Er vind vermening van kleuren plaats, hoe de garnalen eruit komen te zien, geen idee, ligt eraan wat de genotypen van de ouders zijn, welke genen een rol spelen bij de kleur van de garnaal etc.

Dus dat word uitselecteren zoals John al zegt, lelijke kleuren eruit, mooie kleuren behouden.
Ik zou zelf voor 1 kleur gaan:)
 
Hoeveel varianten van de echte regenbooggarnaal zijn er dan eigenlijk? vind er niet heel veel over maar kan ook dat ik niet goed kijk natuurlijk! ;)
 
Ja dat klopt en ik heb jaren gelden de groene Babaulti nog gehad maar met weinig succes.
 

Terug
Bovenaan