regenboog vissen bestand in een bak


F

flecha

Guest
Mijn vraag is kan ik een bak van 1,5 x 0,7 x 0,5 bevolken met alleen regenboog vissen en zo ja welke soorten samen en hoeveel van elke soort dan?
 
Waarom zou dat niet kunnen ?

Als je er nog zoekt , ik heb er nog wel wat :D

De onderste :

trifasciata-wonga.jpg
 
Ik had ook al aan deze soort (Melanotaenia boesemani) denk ik toch, maar ik had liever soorten tot max 10 cm en deze wordt al groter dan die 10 cm. En welke soorten onder de tien cm kunnen samen gezet worden?
 
Is die onderste Melanotaenia herbertaxelrodi want ik heb even gegoogled en denk dat het deze is.
 
Nee , is trifasciata wonga creek .
Maar die blijven niet onder de 10cm .
 
onder de 10cm kom je al uit op de pseudomugil soorten... Maar waarom geen boesemani�s oid, prachtig in zo�n bak! Heb zelf de herbertaxelrodi gehad ook prachtig en mooi voor een 1.50 bak, mijn 120 was eigenlijk net iets te krap....
De preacox blijft ook klein maar draagt vaak tbc bij zich en dat wil je niet in je bak hebben.
 
Er zijn echt wel diverse soorten regenboogvissen die onder de 10 cm blijven. Soms moet je er iets meer werk van maken om ze te vinden. Ik noem er enkele:

- Melanotaenia praecox (ik heb ze al jaren en nooit tbc-problemen mee gehad. Goede kwaliteit kopen en regelmatige waterwisselingen voorkomt veel problemen)
- M. pygmaea
- M. nigrans
- M. australis
- M. maccullochi
- M. papuae

Af en toe kom ik bovenstaande soorten wel tegen in de LFS. Er zijn er nog veel meer, maar die zijn moeilijk te verkrijgen.

In een 1.50 bak kun je overigens heel goed ook wat grotere soorten houden. Boesemani's natuurlijk, maar ook M. lacustris, M. herbertaxelrodi, M. splendida e.a. Ik jouw bak lijkt me twee scholen wel te doen. Een stuk of 6-7 per school. Ik zou overigens er nog wel een bodemzwemmer bijzetten. Die eten de restjes voer op dat de regenbogen laten liggen (niet voor te stellen, maar toch� ;-)
 
Dank u allen om me zo snel te helpen met deze inlichtingen. Ik ga ze eens even opzoeken en ook kijken naar de mogelijkheid om ze hier in de lfs te verkrijgen zijn en of ze eventueel te bestellen zijn.
 
Ik zag net dat je al boesemani's hebt , waarom hou je die niet en vul je aan met mannen ?
Ik zou een paar vrouwen terugbrengen en vervangen door mannen .
 

Terug
Bovenaan