Wat is er nieuw

Regenboogvis bij gourami en cacatuoides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquavinc
  • Startdatum Startdatum
A

Aquavinc

Guest
Goeden middag,

Ik ben nieuw op het forum, ik zal me even voorstellen. Ik ben Vincent, 19 jaar en heb een aquarium 80x40x35.
Op dit moment heb ik een koppeltje dwerggourami en een koppeltje apistogramma cacatuoides, wat erg goed gaat.
Daarnaast heb ik nog 3 guppen en een koppeltje platy's (deze gaan beide op termijn weg, ik wil wat anders).

Ik zit te oriënteren voor wat nieuwe vissen. Ik zal te kijken naar een regenboogvis. Die vind ik wat specialer dan een tetra bijvoorbeeld. Ik vraag me alleen af wat er mogelijk is. Ik zit te kijken wat er mogelijk is, ik zit bijvoorbeeld naar de melanotaenia praecox te kijken, daarnaast lijkt de iriatherina werneri mij erg mooi. De pseudomugil cyanodorsalis of pseudomugil gertudae lijkt mij ook erg leuk. Het is geen eis, maar ik vind het leuk als ik op zn tijd een wat kan kweken met de vissen. de temperatuur in de bak is nu 23-24 graden en ph is rond de 7.2. Wat zouden jullie aanraden voor mijn bak?

Daarnaast vraag ik me ook af, ik heb de dwerggourami en cacatuoides nog niet zo lang (2-3 maanden). De dwerggourami man valt zijn vrouwtje geregeld aan (maar hij maakt wel schuimnesten) en het vrouwtje van de cacatuoides lijkt het mannetje te verleiden, maar niet andersom? Is dit normaal? Ik zou wel eens wat willen proberen met kweken, ik heb hier nog een wat kleiner aquarium voor van 40 liter waar op dit moment nog wat platy en guppen kweek zwemt.

De bak in kwestie: ik ga nog wat drijfplanten kopen! Daarnaast overweeg ik nog een cacatuoides vrouw om een harem te vormen.

image.jpg

Goed dat je nog drijfplanten gaat kopen.

Je zegt dat je een wat specialere vis zoekt dan een tetra, bedoel je dit qua gedrag? Dat ze meer karakter moeten hebben, zoals schijngevechten of het pronken naar elkaar? Of moet de vis bijvoorbeeld kleurrijk zijn? Wat zijn je eisen?

Over de regenboogvissen, ik heb geen ervaring met het houden van regenboogvissen dus misschien dat een ander lid je daarmee kan helpen. Ik zou geen vissen bijvoegen tot dat je de platy's en guppen hebt weggedaan.

Ik wilde puur eens iets anders proberen! Heb in het verleden wat sikkeltetra's gehad. Vond ze leuk, maar was puur opzoek naar een leuker visje ook met zicht op kweek en gedrag, hier heb ik een kweekbak voor. Kleurrijk vind ik het belangrijkst en daarnaast lijkt het me leuk om op zn tijd eens een nestje te krijgen. Ik dacht zelf (heb niet heel veel kennis over tetra's) dat dit bij tetra's een stuk moeilijker zou zijn. Daarnaast kleine dwerg regenboogvisjes lijken mij erg leuk met het pronk gedrag in de groep, daarnaast door de mooie vorm van de vis ook erg mooi. 🙂

Wat voor een andere vissen (bijv tetra's) zouden hierbij kunnen horen?

Zijn sikkeltetra's hetzelfde als roze tetra's? Het is overigens lang terug dat ik ze heb gehad, voor dat ik me er meer in verdiepen en het telkens leuker ging vinden! (Ik was toen 11)
Als ik hier wat over opzoek, lijken ze me leuker dan ze in mijn beleving toen die tijd waren!

Zijn sikkeltetra's hetzelfde als roze tetra's? Het is overigens lang terug dat ik ze heb gehad, voor dat ik me er meer in verdiepen en het telkens leuker ging vinden! (Ik was toen 11)
Als ik hier wat over opzoek, lijken ze me leuker dan ze in mijn beleving toen die tijd waren!
Klopt dat zijn dezelfde.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan