regenboogvissen in 240L


sportfreakie

Active member
Lid geworden
18 augustus 2011
Berichten
37
Locatie
apeldoorn
hallo

ik zat te denken om of pseudomugil getrudae of werneri te houden in mijn bak die ik nu aan het opzetten ben.

de bodem bestaat uit zand verder heb ik in de bak staan:

Eustralis stellata
lilaeopsis
java varen
java mos
hygrophila angustifolia

en ik hoop nog een veldje Glossostigma elatinoides

temp. gemiddeld 25 graden.

iemand enig idee aan welke aantallen ik kan denken en of het eventueel een idee is om het te combineren??

zelf heb ik ook nog aan de Melanotaenia lacustris maar deze word te groot denk ik voor de bak?

de bak is 240L en 120cm lang.
 
In een dergelijke bak kun je een flinke school van de vissen plaatsen. Persoonlijk vind ik het mooier om een keuze te maken tussen ��n van beide soorten en dan een iets grotere soort er bij te doen. Anders heb je zo'n grote bak vol kleine visjes die door elkaar gaan zwemmen.

De M. lacustris kan voorlopig wel in een 1.20 bak. Uiteindelijk worden het wel grote vissen, die beter in een 1.60 bak kunnen. Dat duurt wel een paar jaar voordat ze die grootte bereiken. Wellicht dat je dan een grotere bak wilt. [spam on] ik heb nog jonge M. lacustris [spam off]

Als je kiest voor zo'n grote soort er bij, dan zou ik de P. gertrudae erbij zetten. Werneri's zijn net wat schuwer en kunnen zich wat bedreigd voelen bij de M. lacustris. Eventueel kun je ook denken aan P. furcatus ipv gertrudae's. Die zijn wat flinker opgewassen tegen de lacustris.
 
nee deze bak blijft en er komt geen grotere bak dat is zeker.
de lacustris valt dus af.

hoeveel gertrudae's zou je aanraden dan?
 
Als je alleen gertruda's erin zou zetten, dan begin je eens met 30 stuks. Dan heb je een leuke school die zich in een flink beplante bak wellicht zelf in stand houdt met nieuwe jongen.
 
vandaag weer een stap verder met wat planten stenen en mos.
water in de bak en het filter draait al langere tijd maar de planten staan er sinds vandaag in.

zit toch weer te twijfelen over de lacustris die blijf toch schitterend.

op de bodem zat ik te denken aan rhinogobius wuii

heb je foto's van jou bak hansopje?
 
Beetje laat, maar hier nog een tweetal foto's van mijn bak. Ietsjes oudere foto's, want op het moment ziet mijn bak er minder florissant uit.

hansopje_8358.jpg


hansopje_9732.jpg
 

Terug
Bovenaan