Wat is er nieuw

Regeneratie van Purigen foutgegaan en chloorbad gecreëerd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sylly-me
  • Startdatum Startdatum
Dat seachem bullshit verkoopt op hun productpagina's ontken ik niet. Maar vervolgens alleen die dingen testen waarvan je weet dat je ze kunt ontkrachten betekend dat je er niet op uit bent om purigen te testen maar om te bewijzen dat seachum onzin verkoopt. en iedereen gebruikt purigen als chemische filtratie als beter alternatief voor actieve kool. Niemand gebruikt het als mechanisch of biologisch filtermedium. Dus niemand schiet iets op met deze testen.

Van mij mag iedereen de claims van fabrikanten aanpakken, maar als het een doel opzich wordt dan vind ik dat ook wat sneu eigenlijk.
Ik denk dat het gedeelte "doel op zich" jouw interpretatie is.

Nogmaals, die man kijkt gewoon naar wat er letterlijk beweerd wordt. Zoals ook de uitspraak van Seachem dat dat spul iets bijzonders zou doen met de stikstofverbindingen. Hij benoemt de dingen die hij vindt kloppen en de dingen die hij niet vindt kloppen. Geen overbodige luxe wanneer mensen veel geld uitgeven aan dit product!

En hij behoort tot een zeer kleine minderheid die uitspraken van fabrikanten onder een vergrootglas legt. Dat hij dan zoveel kritiek krijgt is enerzijds te verwachten, want hij roeit tegen de stroom in. Anderzijds is het vooral ook heel triest. Zoals met wel meer productgroepen en branches zo is: de consument is in de eerste plaats een consument. Niet een kritische afnemer van volkomen transparant product X. De industrie zorgt voor de marketing, en de anekdotes van leken (waar het op de technische details aankomt) doen de rest.

Nogmaals, die man kijkt gewoon naar wat er letterlijk beweerd wordt. Zoals ook de uitspraak van Seachem dat dat spul iets bijzonders zou doen met de stikstofverbindingen. Hij benoemt de dingen die hij vindt kloppen en de dingen die hij niet vindt kloppen. Geen overbodige luxe wanneer mensen veel geld uitgeven aan dit product!

En hij behoort tot een zeer kleine minderheid die uitspraken van fabrikanten onder een vergrootglas legt. Dat hij dan zoveel kritiek krijgt is enerzijds te verwachten, want hij roeit tegen de stroom in. Anderzijds is het vooral ook heel triest. Zoals met wel meer productgroepen en branches zo is: de consument is in de eerste plaats een consument. Niet een kritische afnemer van volkomen transparant product X. De industrie zorgt voor de marketing, en de anekdotes van leken (waar het op de technische details aankomt) doen de rest.
Marketing is NIET mensen iets aansmeren wat ze niet willen of nodig zijn. Marketing is wel die mensen die al een bepaald artikel willen laten kiezen voor jouw product. Naar mijn mening onderschat je de consument. Producten die niet of slechts deels leveren wat ze beloven zijn een kort leven beschoren.

Marketing is NIET mensen iets aansmeren wat ze niet willen of nodig zijn. Marketing is wel die mensen die al een bepaald artikel willen laten kiezen voor jouw product. Naar mijn mening onderschat je de consument. Producten die niet of slechts deels leveren wat ze beloven zijn een kort leven beschoren.
Marketing komt, veelal aangewakkerd door de concurrentiestrijd met andere merken, vaak meer neer op propaganda dan op objectieve informering.

Na alles wat we (ik tenminste) aan trucjes en verzinsels gezien hebben van verschillende aquariummerken, lijkt enige gezonde scepsis bij het bekijken van productpresentaties op z'n plaats.

En zolang de overgrote meerderheid van de mensen de keuzes maakt die ze maken, afgaande op wat ik voorbij zie komen aan aankopen en denkbeelden die daaraan ten grondslag liggen, ben ik bang dat dat weinig positief kan stemmen over het gemiddelde kennisniveau. Niet dat dat altijd een ramp is, dat zeg ik niet (het is en blijft maar een hobby) maar objectief is anders.

Producten die niet of slechts deels leveren wat ze beloven zijn een kort leven beschoren.
Dat is de theorie. En het zal in veel branches ook wel kloppen; een goedkoop gemaakt koekblik van een auto zal geen Rolls Royce reputatie hebben, en een Ikea-bank die na 3 maanden gaten ontwikkelt krijgt vanzelf slechte reviews.

In de praktijk van de aquariumwereld wil het m.i. niet altijd opgaan dat slechte kwaliteit ook slechte verkoop betekent. Pondguru is daar een voornaam voorbeeld van. En Seachem met minstens 3 producten. Met een mooi verhaal heb je als verkoper zo je villa bij elkaar hoor. En jouw opvolger op de afdeling ook, omdat er te weinig kritische consumenten zijn. Voor iedere criticus die een filmpje plaatst op youtube of een forumdiscussie aangaat, zijn er 100 die gewoon de producten kopen.

Waarom is er geen test gedaan om aan te tonen welke organische stoffen purigen niet, wel of in welke mate opneemt? Waarom geen test hoeveel of de functie na regeneren daadwerkelijk terug keert?

ook claims van seachem...... en zou interessant zijn.

Terechte vraag. 🙂 Van beide kanten zou die grondigheid fijn zijn. Ik vind wel dat de bal in eerste instantie ligt bij de partij die de claims maakt. Dus: wij komen met product zus en zo en dat doet dit en dat, op die en die manier.

Voor zover claims vaag zijn, zijn ze ook moeilijk door anderen op specifieke punten te weerleggen... Waar zou je moeten beginnen... Alles wat jij vaststelt waar de fabrikant het niet over heeft (stel het product neemt chloor op) is leuk, maar het moet wel raken aan hun verhaal om iets uit te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan