Wat is er nieuw

Regenwater en crystal red.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Convantol
  • Startdatum Startdatum
C

Convantol

Guest
Hey,

Ik gebruik regenwater om men PH laag te houden, ik doe ongeveer 80%-90% regenwater en 10-20% kraantjes water.

Van mijn 14 crystal reds die ik een 6 weken geleden gekocht had zijn nu nog maar 7 er van over, wel al 3 weken stabiel nu, geen doden meer.

Mijn vader zei wel dat ons regenwater van het dak in de afvoer loopt en deze zijn van koper, wat dus heel gevaarlijk is voor garnalen... Is het slim om dit regenwater te gebruiken?

Ik gebruik biopol C voor water te bereiden voor aquarium speciaal voor garnalen.

Of zou ik moeten filteren over kool?

Inuz? Jij doet toch ook regenwater?

Ja maar ik heb gewoon plastic buizen Ik gebruik ook niks om te filteren..

Als ik jou was zou ik wel gaan filteren over kool. Maar ik weet niet zeker of dit dan het koper weg neemt..
Ik vind je verhouding regenwater/kraanwater ook wel erg hoog. Ik gebruik zelf 50%regenwater.
Wat voor cr's zijn het dan?
Want F1 bijv. houd je wel met 75% regenwater. Meer zou ik niet gaan doen eigenlijk, persoonlijk. Ik denk dat je dan een erg lage GH zult krijgen en problemen met vervellingen.
Met gewone cr is 50% meer dan voldoende.

Ik heb even gegoogeld op biopol C, maar kon er niet uitkomen. Dan ga ik er maar van uit dat het gebruikt word voor het verversingswater? Het zou ook een idee zijn, geen idee of dit koper bind.

http://www.jbl.de/nl/aquaristiek-zoetwa ... biotopol-c

Probleem is dat mijn KH ook vrij hoog is, als ik 50% elk zou doen blijf ik nog met een KH van 8-10 zitten. Nu is die meer 3-4 wat ik dacht dat beter was.

Zal dan meer naar 60% regenwater gaan 40% kraantjes water 🙂

Waar meet jij mee dan?
Want dat lijkt me wel heel hoog.
bij mij zit met 50% de kh op 4.

Als ik zo je linkje zie bind dit wel koper.
Maar dan ga ik nadenken, hoe snel dan? gelijk?
Wat doe jij als jij regenwater pakt.. gewoon in een emmer mikken en dan in de bak? (doe ik ook hoor 😀 )
Maar is het dan een idee om een emmer (of meer) klaar te gaan zetten, dat eerst te behandelen met dat flesje, tegelijk beluchten..

Ik doe het in de emmer samen met het leidingwater en dan doe ik er dat spul bij, ik roer om de 10 minuten eens en dan na 30 min of soms langer doe ik het in de aquarium.

heb je ook een druppeltest voor koper?
Kun je misschien eens testen, voor dat je het water er in gaat doen 🙂

Een tijdje geleden had je het over garnalen bijkopen enzo,heb je dat nog gedaan of waren die 14 garnalen van dezelfde groep?

Ik had er 8 uit een winkel, ze hadden er niet meer. In zelfde winkel heb ik er dan nog 6 bijgekocht ze hadden er weer niet meer. = 14.

Ik zou graag uitbreiden tot 20 stuks maar wacht nog enkele dagen/weken tot deze groep van 7 garnalen echt stabiel is. Wil niet weer de helft van garnalen veriezen.

En die druppeltest voor koper is wel interessant 😛

Ja maar john heeft ook zeker een punt. Groepen bij elkaar zetten is altijd met risico. Je hebt ze uit de winkel, geen idee of ze van dezelfde kweker komen?

Ik nam ze van de zelfde winkel omdat ik dacht dat ze dan wel van de zelfde kweker kwamen 😛 Hij zet nieuwe crystal reds altijd in dezelfde aqua's, doet hij bij alle garnalen ook al zitten er nog 'oude' in. Daarom dat ik dacht dat het wel oke was.

Als ik er nog bij zet, is er iets wat ik kan doen om er zeker van te zijn dat ik nieuwe groepen bij elkaar kan zetten?

ik zou eerst even afwachten hoe deze 7 het nog doen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan