Bij mij (midden op de veluwe) valt het me wel op dat het water een licht getinte kleur heeft. Is dat normaal?
Is dat rechtstreeks uit de lucht of vanuit je dakgoot?
Dakgoot is helemaal schoon, maar heb net idd ergens gelezen dat een gelige kleur niet vreemd is voor regenwater. Ik ga maar eens een filtertje aanschaffen en kijken wat dat het met water doet. Ik heb een 50L bakkie en wil het water gaan mengen met kraanwater. Dat is hier op de veluwe qua zuiverheid helemaal top.Volgens mij is regenwater uit zichzelf niet glashelder maar dat bruinige kan misschien komen door bladeren in je dakgoot?
Als je het voorfiltert met kool Kun je haast niet fout gaan.
Gefilterd regenwater gebruiken kan zeker maar normaal gesproken is regenwater wel helder van kleur.
Welke dakbedekking en materiaal van je goot is het dan precies?

Hangt er natuurlijk vanaf waar je woont. In de buurt van een fabriek of snelweg zou ik toch wel filteren. In een hutje op de hei zie ik ook weinig noodzaak.
Als je gebruik maakt van een boosterpomp wordt het al wat gunstiger. Zet je 2 membranen in serie, in combinatie met een boosterpomp gaat je verhouding van 1 op 3 naar 1 op 1. Voor elke liter afvalwater heb ik 1 liter osmosewater. Het afvalwater vang ik op in een regenton en wordt gebruikt voor de tuin.@bart12345 : Snap ik en een osmoseapparaat heb ik ook hangen en gebruik ik om water te maken voor het sproeisysteem van mijn Phelsuma's. Je krijgt er echter zo veel afvalwater van en dat vind ik zelf nogal zonde van het drinkwater.
Dakgoten zijn volledig schoon en het water vang direct op zonder tussenkomst van ton of put.Komt het in een ton of in een put terecht? Bij het laatste zou het kunnen zijn dat er een lek zit en ijzerhoudend grondwater in de put terecht komt, en daardoor je water kleurt. Ik zou zeggen zet eens een glas buiten bij de volgende bui en kijk of de kleur hetzelfde is als het water van je goot.
Mos in dakgoten wil het water ook wel snel verkleuren.
Zinken dakgoot en normale dakpannen. Daarbij loopt het water natuurlijk maar kort over het dak en dakgoot. Zou water zo snel stoffen oppakken?
Hangt helemaal af van de waardes van je kraanwater en welke waardes je in je bak nastreeft.
Verlagen van de PH en Gh naar beneden brengen. Vraag heeft betrekking op de dieren die nu al in het aquarium leven. Doel is om langzaam de Ph en Gh naar beneden te brengen. Er leven pure red line garnalen in het bakkie (zelfs inmiddels doorgekweekte pure white line garnalen).
Kweken ze niet goed genoeg naar je zin dan of heeft het een andere reden om de waterwaarden aan te passen?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.