Reiger bij mijn vijver


Sas

New member
Lid geworden
20 april 2024
Berichten
2
Leeftijd
57
Hoi,
Allereerst dank voor al jullie berichten; ik heb er een aantal met interesse gelezen. Ik vraag me af of jullie wel eens een reiger op bezoek krijgen en of je dat leuk vindt, of niet.
Ik vind een reiger een prachtdier en hij mag best wat kikkers opsnoepen, maar niet mijn goudvissen.
3 weken geleden landde de reiger op twee drijvende eilanden. Ondanks dat die eilanden omklapten (en de zwarte aarde en de planten eruit gingen, ik in het buitenland was en alles zag maar niets kon doen) had hij toch 1 vis te pakken.

Toen heb ik een net over mijn vijver gespannen, maar daar werd ik niet blij van en een vogel bleef er inhaken: direct het net weggehaald.
Nu heb ik een andere constructie: ik heb allemaal bamboestokken rondom de vijver in de grond gestoken. Een soort hekwerk gemaakt en stokken die schuin over het water steken.
Mijn idee was dat het soort 'haaienbek-effect' zou moeten hebben voor de reiger.

Gisteren landde hij weer op het tuinhuis. Hij ging er even goed voor zitten.
Gedurende 10 minuten (ik zat binnen, keek naar hem en zat net zo stil als hij) observeerde hij de vijver.
Vervolgens vloog hij weg.

Ik heb goede hoop dat mijn omheining werkt en tegelijkertijd vind ik het ook zielig. Ik zou bijna een visje voor hem gaan kopen.

Een kort filmpje van hem (let op: hij zit in het bovenste deel van je scherm)

Groetjes, Saskia
 
Die reiger denkt nu "Potverdorie ze hebben me in de gaten gehad" :rolleyes::LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: F.
Wat je ook kan doen....
De bamboe stokken rond de vijver plaatsen.
En tussen de bamboe stoken op 3 verschillende hoge vis draad spannen.

Mvg ronald
 
Die reiger denkt nu "Potverdorie ze hebben me in de gaten gehad" :rolleyes::LOL:
Zelfs die vogels hebben geen privacy meer;)
Ach leuk om ze van dichtbij te kunnen bespieden en hier zitten ze vaak in de sloot voor de deur als een stok te kijken naar het water.
 
Haha, ja ik vind ze ook erg leuk. Camera bij de vijver en in de tuin ben ik mee begonnen omdat ik benieuwd was naar wat er 's nachts gebeurt. Dank voor je bericht!
 
Nadeel is dat ze hier vaak jonge eendjes proberen te pakken maar ja dat hoort bij de natuur.
 
Als ze eenmaal ontdekt hebben dat er wat te halen valt komen ze terug. Een vinger opsteken en zeggen: “alleen kikkers pakken” helpt niet. Visdraad spannen boven de vijver wil weleens helpen. Misschien zo’n detectiesysteem dat water sproeit, maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
schaf een Turkse herder aan en richt 'm af om reigers te verjagen....
Dat is mijn oplossing. Ze wordt gek als ik zeg: Arunya reiger!
 
Tja leuk idee maar dan moet je wel dik 10 jaar 4-5 keer per dag je hond uitlaten:ROFLMAO::ROFLMAO:
Het kan ook zijn dat Lysia bedoeld dat zij dat dan wel wil komen doen:pp
 
mmmmm

mmmm....nee dan heb ik weer reigers....Ik kan mijn hondje niet missen!
Ik bedoelde volgens mij dat hij de hond die TS moet aanschaffen dan wel wil komen uitlaten:ROFLMAO::ROFLMAO:
Ik doe het niet want op mn naaldhakken trekt zo n hond me zo omver:pp
 
Als je interesse zou hebben?
Ik heb nog een "Velda Laser Guard reigerverschikker" liggen, zo goed als nieuw.

Klikkerdeklik!
 

Terug
Bovenaan