Reitse’s dierentuin (Blub01)


Blub01

Well-known member
Lid geworden
22 april 2020
Berichten
91
Ik zweer al jaren rond op dit forum (Vroeger met een account dat ik niet meer heb), maar ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht een foto-album aan te maken. Dit leek me een mooi moment, omdat ik nu een nieuw terrarium ga inrichten. Dus hierbij een mooi overzicht waar ik af en toe wat updates kan plaatsen.

Mijn eerste bak, die overigens nu nog draait, is een 60x30x30 gezelschapsaquarium. Hier zwemt op het moment het volgende in:

8 neon tetra’s
6 Corydoras aeneus (ik vind ze eigenlijk aan de grote kant voor dit formaat aquarium maar ik heb ze hier al jaren in dus ik weet niet Zoe goed wat ik er aan moet doen)
een paartje Aphyosemion australe

35CE954E-74A7-4B6D-9814-E9C61C8BCF5D.jpeg
Dit is het aquarium een aantal dagen geleden, vlak voor een grote schoonmaak. Er zitten wat algen op de ruiten, maar dat probleem wordt opgelost.

Eind 2019 kwam er nog een bakje bij, uit mijn hoofd van 43x28x47 van Superfish. Deze had ik goedkoop op MP gescoord en ik heb er een groot potfilter op aangesloten, want het filter dat ik er bij kreeg werkte niet meer. De bezetting is als volgt:
15 Boraras merah
10 Corydoras habrosus
5 Epiplatys annulatus (op de een of andere manier niet te vinden op de foto’s)
x aantal vuurgarnalen
379DF412-409F-44EB-B68C-3B8C5C417F01.jpeg

In oktober vorig jaar kocht ik op MP een terrarium van 80x40x50. Ik wist nog niet wat ik er in wou hebben, maar het was een goede deal die ik niet kon laten gaan. Uiteindelijk kwam hier een hamster in, Yoda, die ik nu nog heb. Ik heb zo geen totaalplaatje van het terrarium, maar ik heb wel foto’s van hem:
20201010_115548.jpg

Voor nu is dit even alles, later ga ik verder!
 

Terug
Bovenaan