Return of the Fish


Miro

Well-known member
Lid geworden
14 november 2019
Berichten
572
Leeftijd
34
Locatie
Woerden
Hallo allemaal,
Ik heb 10 jaar geleden een aquarium gehad, en nu zit ik eraan te denken om weer te beginnen. Ik ben op zoek naar ideeën en advies over het visbestand!

Ik heb het aquarium bewaard, dus het wordt dezelfde als vroeger: 80 cm breed, inhoud ong 110 L.
- Ondanks dat ik een paar jaar ervaring heb, wil ik graag makkelijke vissen. Het finetunen van de waterkwaliteit is namelijk totaal niet mijn hobby. En ik wil ook wel eens een weekje weg, en dat een voederautomaat of voertabletten dan even voldoende zijn.
- Daarnaast houd ik van actieve vissen, die zich niet de hele dag verstoppen.
- Als de vissen alg lusten of dode planten eten is dat helemaal mooi.
- Het kraanwater bij mij heeft een pH van 7.75 en een hardheid van 7.4.

Tot dusver dacht ik zelf aan:
- Guppy's! Altijd leuk gevonden.
- En corydoras! Maar welke soort weet ik nog niet. Er zijn er zo veel; en een groot deel daarvan is denk ik nauwelijks verkrijgbaar. Een wat kleinere soort lijkt me ook leuk. Verschillende soorten bij elkaar houden wordt afgeraden, geloof ik? Ik zal iig voor een zandbodem zorgen.
- Vroeger had ik een schooltje kardinaal tetra's en zwarte tetra's. Ze waren echter zeer saai.. Ik vind het zonde van de ruimte in het aquarium om dat op te vullen met zo'n soort scholenvis. Wellicht zijn bijlzalmpjes wel leuk.
- Verder heb ik nog geen concrete plannen. Garnalen vind ik leuk, al vallen die vaak niet zo op in het aquarium. Misschien een paar dwergcichlides? Daar heb ik echter geen ervaring mee. Een kogelvis (niet echt makkelijk), kempvis, killivis? Andere blikvanger? Wat maakt de bak af..?

Ik sta open voor jullie suggesties!
Groeten,
 
Btw, voor het visbestand kun je het beste een topic openen in de sectie samenstelling visbestand ;)
 
Welkom, kogelvissen en kempvissen kunnen niet in een gezeldschapsbak wegens hun agressie naar andere vissen toe
 
Ik zal de vraag overzetten naar de desbetreffende forumafdeling!
 

Terug
Bovenaan