Wat is er nieuw

Ricardo87 zijn Amazone Juwel rio240

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ricardo87
  • Startdatum Startdatum
ja ze vormen inderdaad koppels. Maar als je maar 1 vrouwtje neemt word die steeds opgejaagd. Het is niet zo dat ze partner nemen voor het leven. Als je meerdere vrouwtjes bij mannetjes zet kan de aandacht verdeeld worden over de vrouwen. Dat is mij althans altijd verteld en kan zeggen dat het bij me Malawi bak wel zo was. 1 m 2v bij alle soorten zo wat.

Tegen alles in heb ik voor een prikkie mooie maanvissen kunnen kopen/overnemen. Heb ze nu iets langer dan een week en moet zeggen dat ze het heel goed doen. Aten na een week al en zijn goed op der gemak. Er is zelfs een Koppel in wording die de slang van de afzuiging schoon aan het maken zijn dus denk niet lang duurt er eieren gelegd gaan worden.
Hieronder de foto;s van de manen. de foto's zijn een week oud ze zijn nu stuk mooier op kleur dan op de foto's (kan iemand me vertellen welke het zijn ? )

maanricardo1.jpg

maanricardo2.jpg

maanricardo3.jpg

maanricardo4.jpg

maanricardo5.jpg

Hoeveel manen heb je er nou in?
Zijn Pterophyllum scalare .

het zijn er 5 op moment. Zolang het nog goed gaat. De planning is binnen 1,5 jaar te gaan verhuizen en komt er een grotere bak. Dus tot die tijd als het goed gaat hou ik ze. Als het echt niet meer gaat dan doe ik ze natuurlijk de deur uit. Ben ook van plan het hout dat links overeind staat neer te leggen en de steen in het midden weg zodat er meer zwemruimte komt voor ze

Gister grote schoonmaak gehad. Zag tot verbazing me maantjes eitjes hadden gelegd op een blad. op de foto In het midden rechts op het blad zie je het goed.
Ook heb ik me Hydrocotyle leucocephala gesnoeid. Het begon op meer na de bodem te zinken dan drijven. Ook heb ik nog steeds probleem geen nitraat in me bak te krijgen. Bestand is best flink voor me aantal liters water. Op advies werd me gezegd geeen water te wissellen zolang er geen no3 te meten is. Dus laat het nu draaien tot het meetbaar is. De planten doen het redelijk. Hier en daar vallen er gaten in de bladeren en het Hydrocotyle leucocephala vertonen bruinen randen om de bladeren. Voeg elke dag 5ml easy carbo en 2,5ml profito toe.

Hier onder een resultaatje van op dit moment. De manen waren nog niet helemaal op kleur door stress van het schoonmaken.

ricardo87aquatotaal.jpg

Even een totaaltje. Aangezien het weer bijna een jaar geleden is.
Bestand op dit moment is niet zo heel bijzonder.
15+/- kardinaaltjes
m/v Thorichthys meeki
1 ancistrus
10 Corydora's sterbai
1 Pterophyllum scalare

De andere 4 maanvissen zijn ondergebracht bij iemand anders. Deze maanvis Zag er toen slecht uit en heb hem zelf gehouden en is goed opgeknapt dus laat hem maar lekker zwemmen 😀

Wil de kardinaaltjes uitbreiden naar 25 en misschien een koppeltje Mikrogeophagus ramirezi of een andere appistogramma (sugessties zijn welkom)

944927_836632053112253_4134903124892650246_n.jpg

Erg mooi en rustgevend :thumbs:

Waarom heb je de maanvissen weggedaan? Vond je ze niet leuk meer? 😛

Me bak is eigelijk te klein voor maanvissen dus heb verstandig gedaan ze weg te doen bij deze 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan