Riccia fluitans



:S:S

Lekker weet ik niet want als je dat wil weten dan adviseer ik om het zelf maar eens te proberen dan:p

Nee maar het is best een leuk plantje maar ik vond hem voor in de kleine nano bij de garnalen minder geschikt. Misschien is opbinden met voldoende licht best een goed idee eigenlijk. Af en toe moet je iets proberen he:deal:
 
Ik bedoelde uiteraard lekker :stom:

:S:S

Lekker weet ik niet want als je dat wil weten dan adviseer ik om het zelf maar eens te proberen dan:p

Nee maar het is best een leuk plantje maar ik vond hem voor in de kleine nano bij de garnalen minder geschikt. Misschien is opbinden met voldoende licht best een goed idee eigenlijk. Af en toe moet je iets proberen he:deal:
Hmmm Wellicht maar even wat snoeien hier en proberen :chef:
 
En hoe groeit hij bij jou daan ?

Ik heb de indruk dat de mijne nog een beetje moet aanslaan . Hij staat er nu en 3tal weken in denk ik .
 
En hoe groeit hij bij jou daan ?

Ik heb de indruk dat de mijne nog een beetje moet aanslaan . Hij staat er nu en 3tal weken in denk ik .

Mwa, hij gaat wel lekker, maar ik had eerst 'goed gevulde' dotten riccia in het netje, maar diegenen die geen licht kregen binnenin zijn weggerot zoals John al voorspelde. Maar het groeit er mooi doorheen! Het enige is dat in de drijvende stukken wat blauwalg is gekomen, maar ik geloof dat dat verder geen kwaad kan.
C8BD04F4-2FE1-42FD-9CD3-5C295C88F951.jpeg
 
Het ziet er wel al mooi uit bij jou. Ik hoop dat de mijne het ook water beter gaan doen, maar ik ga ze opbinden op hout in mijn nieuwe scape :p
 
Mwa, hij gaat wel lekker, maar ik had eerst 'goed gevulde' dotten riccia in het netje, maar diegenen die geen licht kregen binnenin zijn weggerot zoals John al voorspelde. Maar het groeit er mooi doorheen! Het enige is dat in de drijvende stukken wat blauwalg is gekomen, maar ik geloof dat dat verder geen kwaad kan.
Bekijk bijlage 84541
Zoals je zegt, het heeft wel een licht behoefte, maar verder weinig eisen, in mijn garnalenbakje groeide het verder uit zonder voeding.
 
Ik heb het als drijver in de nano . Het stukje is al 10 maal groter dan toen ik het erin stak , maar het blijft wel een mooi geheel en zonder loskomende stukje zoals John beschrijft .
 
maar diegenen die geen licht kregen binnenin zijn weggerot zoals John al voorspelde. Maar het groeit er mooi doorheen! Het enige is dat in de drijvende stukken wat blauwalg is gekomen, maar ik geloof dat dat verder geen kwaad kan.


Had ik ook een keer gelijk dus:D:D. Wel oppassen met blauwalg want dat wil je niet door de hele bak heen hebben lijkt me.
 
Had ik ook een keer gelijk dus:D:D. Wel oppassen met blauwalg want dat wil je niet door de hele bak heen hebben lijkt me.

Haha John jij hebt heel vaak gelijk hoor:D Maar idd, ik weet niet wat ik nu met dat blauwalg moet, 't zit altijd een beetje in het grind zo, maar nu dus ook ineens in de riccia..... Gekke theorie misschien, maar zou dat door het weinige licht kunnen komen? De Echinodorus begint doorzichtig te worden, dus snel even die nieuwe tl's aan schaffen binnenkort!
 
Het is volgens mij vaker een probleem met de bacteriecultuur of dus eigenlijk teveel vervuiling. Ik zou het wel allemaal blijven verwijderen want het is een rotalg als je al van alg kan spreken want het is een bacterie.
 
Het is volgens mij vaker een probleem met de bacteriecultuur of dus eigenlijk teveel vervuiling. Ik zou het wel allemaal blijven verwijderen want het is een rotalg als je al van alg kan spreken want het is een bacterie.

Ah, waarschijnlijk nu je het zegt, misschien komt het omdat ik twee weken terug dat extra filter zonder baccies' erop heb gezet
 
Maar als de oude nog meedraait dan ben je toch geen baccies kwijt?
 
Ja wel raar als er niets is veranderd. Zou het toch zoveel mogelijk weghevelen steeds.
 
Nee maar misschien had dat toch effect, hiervoor namelijk nooit last gehad

Dan zou ik die extra filter er terug weghalen hoor .
Je veranderd iets en je krijgt blauwalg dan terug naar af zou ik zeggen .
 
Dan zou ik die extra filter er terug weghalen hoor .
Je veranderd iets en je krijgt blauwalg dan terug naar af zou ik zeggen .

Nou, die heb ik nodig voor mijn extra vissen straks. Maar ik heb altijd al blauwalg gehad, op sommige plekjes, en nooit was het erg of te veel. De riccia lijkt er ook niet onder te lijden maar ik haal de stukjes er idd wel uit. Ben niet bang voor een epidemie hoor, denk dat het straks wel weggaat
 

Terug
Bovenaan