Riccia mos


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Ik ben opzoek naar mos, ook deze soort spreekt mij aan.
Maar er staat mij van bij dat dit mos snel los laat en door de bak dwarrelt .

Hoe bindt je dit mos het beste op?
Want als je een stukje overslaat, laat dit dan gelijk los?
Of blijft het vast haken?

Wat is jullie ervaring met dit mos?
Groeit het snel/goed?
 
Ja dat klopt en daarom heb ik het uit de bak gehaald. Er zijn leden die hebben een dikke mat in de bak drijven maar als je het gaat snoeien dan kun je van die kleine stukjes door de bak krijgen en ja ik stoorde me daar dus aan. Ik had het dus gewoon drijven maar je zou het kunnen opbinden met visdraad.
 
Ja dat klopt en daarom heb ik het uit de bak gehaald. Er zijn leden die hebben een dikke mat in de bak drijven maar als je het gaat snoeien dan kun je van die kleine stukjes door de bak krijgen en ja ik stoorde me daar dus aan. Ik had het dus gewoon drijven maar je zou het kunnen opbinden met visdraad.

Dan is het beter als ik deze soort mos van mijn lijstje schrap :)
Heb ik dan ook geen zin in, om steeds op te binden enzo :D
 
Eigenlijk moet je dat in het begin bij alle mosjes wel doen maar als het eenmaal zit dan kun je het vaak gewoon bijknippen. Ik vind de Riccia gewoon een wat vervelend mosje maar ja er zijn er ook die daar anders over denken.
Levermos is ook wel een makkelijke mossoort overigens.
 
Ja ik heb hier d epistia straotis (of hoe je dat ook schrijft) maar die doet het in de stelling niet zo goed als in de cubes, en de riccia juist andersom, die doet het in de stelling enorm goed en in de cubes veel minder
 

Terug
Bovenaan