Wat is er nieuw

RichD1011 150x50x60

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
31
mijn nieuwste aanwinst, 2e hands gekocht en door meneer zelf in zijn busje gebracht 🙂

Het is een Trofis bak van 150x50x60... denk al wel een paar jaartjes oud maar zo te zien nog in goede staat.

paar krasjes maar valt te verwaarlozen.

20160922_192220.jpg

bak is alleen wel vies dus ga hem morgen eerst schoonmaken.

deze bak vervangt mijn Lido 120 die binnenkort te koop komt te staan.

wat ik erin wil gaan houden? zat eerst aan malawi te denken maar.... toch maar niet denk ik
heb aan kogelvissen gedacht... maar toch maar niet.

ga er maar gewoon een zuid amerikaan van maken, zou er heel graag een paar mooie L nummers in willen hebben dus daar zal het ongetwijfeld op gebaseerd gaan worden. hierover open ik nog een topic in het samenstelling gedeelte.

morgen eerst maar is poetsen en naar boven zien te krijgen :help:

Danku allen

Nee John, verbouw me kamer naar een 2e woonkamer voor mezelf dus heb ook plek nodig voor een stoel of bankje. Dus de Lido moet eruit.

maar weer een updateje.

Bak is uiteindelijk met 4 man sterk bijna verticaal naar boven getild.. geloof me dat valt niet mee 😀

Bak daar nog even vol laten lopen en gekeken of die lekte, en hij is lekvrij 🙂

hele boel zand gewassen en hout schoongemaakt en toen kon het inrichten beginnen.

daarna proberen de 2e hands Eheim aan te sluiten.. deze lekte helaas als een rieten mandje dus toen maar een E1901 gehaald. Eheim heb ik nog wel bewaard, ga ik later nog een keer naar kijken.

bij de nieuwe E1901 was de uitstoom slangaansluiting helaas helemaal dolgedraaid waardoor de slang er niet op vast draaide 🙁 zat een briefje in de doos dat dit filter uit een reeks was gekozen voor een testrun. weet niet wat ze ermee hadden gedaan maar ik kon weer (gelukkig alleen met het uitstroom stukje) terug naar de winkel waar ze hem hebben omgeruild voor een andere.

afijn. de bak draait nu samen met mijn oude Tetratec ex 800plus totdat die is "ingedraaid" dan zet ik de laatste overzetbare filtermateriaal over naar het grote filter.

20161003_171641.jpg

De beplanting ben ik nog niet helemaal over uit, de waterpest staat er iig even in voor het opstarten van de bak.

staan nu 5 verschillende Echinodorussoorten in.

verder staan er 5 kokosnoten in als schuilplekken, ook het hout heeft veel gaten en doorgangen voor verstop plekken.

deze week ga ik mijn Ancistrus cf cirrhosus weer terughalen bij een vriend van me. deze had ik ooit in mijn oude bak maar zat daar niet goed op zijn plek. is toen daarheen verhuist maar komt nu weer terug 🙂

tips, tops en aamerkingen, hoor het allemaal graag

PS: het visbestand ben ik nog mee bezig, zou graag wat "speciaals" willen. heb al wat op het oog maar ben me er nog wat in aan het verdiepen.

Mooi bakje! Mooie stukken hout ook:thumbs:
Wat een pech met de filters
Misschien zijn dwerg cichliden leuk?

Je hebt zeker onlangs je handtekening veranderd en je 3e bak toegevoegd? Want ik meende dat je alleen de 40 liter had. Mooie toevoeging hoor/

heb 4 bakken/bakjes, op 1 na staan ze inmiddels dus allemaal al op t forum 🙂 heb ze er gewoon op gezet als ik daar zelf zin in had om te doen 😀

de bak draait nog niet helemaal lekker, heb last van aanhoudende mist wat word versterkt door de bruining van het water lijkt t wel. morgen purigen proberen en verder maar afwachten.

heb 4 bakken/bakjes, op 1 na staan ze inmiddels dus allemaal al op t forum 🙂 heb ze er gewoon op gezet als ik daar zelf zin in had om te doen 😀

Heb ik ook hoor. Gebruik het forum niet alleen voor info. ook om de hobby te delen. Ik ken ook niet zoveel mensen die een aquarium hebben en de mensen om je heen zeggen: 'oh,, leuk',,,

Zweefvuil of mist? Want het eerste waar ik naar zou kijken als het mijn bak is of is dat het linker stuk hout de aanloop naar het filter niet blokkeert.

ja dat heb ik dus ook, hier 1 iemand in de buurt verder die een echt aquarium heeft, maar dat is een combi bak van 20 verschillende soorten :stars:

denk echt dat het mist is, zie geen losse dingetjes zweven maar echt een mistbank. is al wel een stuk minder dan eerst maar nog wel aanwezig. water heeft ook best wel een extreme bruining van het hout. in de bak zelf met al het "zwart' zie je dat niet zo, maar als ik wat overhevel naar een witte emmer valt het wel op.

De waas in je bak en dat heb je vast al eerder gehoord. is een verstoorde bacterie cultuur als ik denk dat, dat is wat je hebt. Misschien heeft het nog te maken met je indraai periode? Hij draait toch nog maar vanaf 3 oktober? aan je post te zien. Dat moet je echt de tijd gunnen bodem is naar mijn idee belangrijker dan je filter.

bruine water,... ik kan er wel van genieten. Neon tetra's van mij zijn een stuk leuker om naar te kijken met donker water.

hierbij maar weer een update.

vandaag de 1e vissen toegevoegd, is een groep Guianacara owroewefi van 8 stuks geworden.
zijn nu ongeveer zo´n 6-8cm gok ik dus het is even kijken of alles goed blijft gaan namate ze ouder worden. anders word het uitselecteren.

helaas zijn er wat meer krassen op de bak zichtbaar dan ik dacht, dit merk je vooral met foto´s maken. afijn voor de prijs die ik heb betaald mag ik niet klagen.
tegen de tijd dat ik uit huis ga was ik van plan om een nog grotere bak dan dit te nemen dus moet er maar even mee 🙂

hierbij wat foto´s:

20161022_135554.jpg

met zijn allen gestrest in een puntje zwemmend 😛

20161022_151110.jpg

ben ze het 1e half uur kwijt geweest in de bak, maar ze waren allemaal verschillende kokosnoten in geschoten... bewijst maar weer dat het goede schuilholen zijn 😀

20161022_182122.jpg

inmiddels zwemmen ze al rustig door de bak, nog wel erg schrikkerig van omgevings geluiden of mijn hoofd ( kan het ze niet kwalijk nemen :br: )

goed20161022_182148.jpg

en nog even een close-upje

nu maar hopen dat ze snel groeien en ik ooit is nestjes krijg 🙂

als alles goed gaat deze week ga ik volgende week nog een koppel Heros severus red spotted ophalen.

als er daarna nog een vis bijkomt zal ik het echt in de midden-bovenlaag moeten gaan zoeken maar dat zie ik dan wel 🙄

Mooie bak en leuk om te zien dat je ook Guianacara,s gekocht heb,ik vorige week ook vier gekocht alleen dan de geayi.

tot nu toe bevallen ze mij ook heel erg, vind dat ze erg leuk gedrag hebben en ze zijn ook erg voedsel gericht.. noem het voedselvandalen :juggle:

sinds vrijdag zwemmen er nog 3vissen bij.
1 koppel (hoop dat het ook echt een koppel word) Heros gold red spotted en 1 L075.

20161029_231057.jpg

De gold red spotted man, de vrouw is nog aardig schuw dus laat zien nog niet echt zien. als ze zich laat zien en me telefoon voor het aquarium houd schiet ze weer weg :zwaai:
afijn zal wel goedkomen met de tijd.

20161028_113543.jpg

De L075. jeugdig figuur van zo´n 8-9cm, hij heeft dus nog aardig wat te groeien (zoals alle vissen in de bak overigens)

• Leuk
Waarderingen: Rubz
nou hierbij dan een kleine update.

gebeurd weinig in de bak, behalve dat de heros de planten hebben ontdekt en er overal gaten uit zijn. voer ook spirinula voer bij maar alsnog gaan de planten eraan. wist ik van tevoren maar toch geprobeerd.

de vissen groeien, niet heel hard maar ze groeien.

en heb nog even gauw 2 foto´s geschoten 🙂

20161204_164507.jpg

20161205_213039.jpg

• Leuk
Waarderingen: Rubz
nee nog geen koppelvorming, denk dat ze daar nog iets ouder voor moeten zijn.

merk wel dat er langzaamaan steeds een beetje meer agressie onderling is.

hoe gaat het met jou geayi´s? daar al koppelvorming?

nee nog geen koppelvorming, denk dat ze daar nog iets ouder voor moeten zijn.

merk wel dat er langzaamaan steeds een beetje meer agressie onderling is.

hoe gaat het met jou geayi´s? daar al koppelvorming?

Zeker weten doe ik het nog niet maar het lijkt erop dat die vier die ik heb twee koppeltjes worden en ik weet dat zou wel heel veel geluk zijn maar we zullen zien,ik moet wel zeggen dat ik het geweldige vissen vind.

Leuke bak en prachtige bewoners! Ik had nog nooit van de Guianacara gehoord, maar het zijn prachtige vissen!

Danku allen.

Zeker weten doe ik het nog niet maar het lijkt erop dat die vier die ik heb twee koppeltjes worden en ik weet dat zou wel heel veel geluk zijn maar we zullen zien,ik moet wel zeggen dat ik het geweldige vissen vind.

dat zou mooi zijn, ik hoop hier ook wel 2koppels aan over te houden/

nog even een mededeling, mijn owroewefi´s zijn schijnbaar geen owroewefi´s.

vond het al zo gek dat ze grijzig bleven. ik dacht komt misschien door de donkere inrichting. maar heb eerder het gevoel dat het Dacrya´s zijn. daar kwam iemand op het cichlidenforum mee aanzetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan